تازه ها
درباره ی ما





معرفی ماهنامه بازاریاب بازارساز

 

ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز با هدف تعالی فرهنگ بازاریابی و فروش در سازمان‌های ایرانی از تیر ماه سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف این نشریه نیروهای عملیاتی فروش یا به عبارتی نیروهای صف فروش هستند. ویزیتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتی انبارداران و رانندگان طیف وسیع مخاطبان بازاریاب بازارساز را تشکیل می‌دهند.

این نشریه در حقیقت مکمل دوماهنامه توسعه مهندسی بازار است که مدیران ارشد سازمان‌ها، مانند مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیر بازاریابی، مدیر تبلیغات، و مدیر فروش را در زمره مخاطبان خود می‌بیند. پس از انتشار دوماهنامه توسعه مهندسی بازار، ما در شرکت TMBA به این نتیجه رسیدیم که گروهی از نیروها در حوزه بازاریابی و فروش هستند که بیشترین زحمت را می‌کشند و کمترین توجه به آنها می‌شود. طبق تحقیقاتی که به عمل آوردیم، هیچ گونه نشریه‌ای که بتواند خلأ آموزشی این دسته از نیروها یعنی نیروهای صف فروش را پر کند، موجود نبود. از اینرو به فکر انتشار نشریه‌ای برای این قشر عزیز و زحمتکش در شرکت‌های پخش و سازمان‌های فروش افتادیم.

البته بازاریاب بازارساز در کنار نیروهای صف فروش، فروشگاه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک را نیز از جمله مخاطبان خود می‌داند و در هر شماره مطالبی نیز برای این دسته از خوانندگان تهیه می‌شود.

در این نشریه تلاش ما بر این است که از تئوری‌گویی و کلی‌گویی پرهیز کنیم و مطالبی کاملاً کاربردی را با زبانی ساده در اختیار مخاطب‌مان قرار دهیم تا او بتواند آنچه را می‌آموزد به سرعت در کار خود پیاده‌سازی کند و نتیجه‌اش را ببیند.

بازاریاب بازارساز با پشتوانه دانش و تجربه خبرگان صنعت پخش و فروش و بازاریابی خدمات خود را ارائه می‌دهد. در کنار هیئت تحریریه نشریه، بسیاری از بزرگان بازاریابی و فروش ایران در میزگردها و مصاحبه‌های بازاریاب بازارساز شرکت می‌کنند و یا با نوشتن مقالات ارزشمند، به مخاطبان جوان در پیمودن راه پیشرفت کمک می‌کنند. همچنین سرمقاله‌های بازاریاب بازارساز به قلم اساتید دانشگاه و یا خبرگان صنعت نوشته می‌شود که هر یک از زاویه دید خود به یکی از مسائل جاری حوزه بازاریابی و فروش نگاه می‌کنند.

یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار این نشریه بخش پرسش و پاسخ است که خوانندگان می‌توانند به طور مستقیم سؤالات خود را از پرویز درگی، مدیر مسئول نشریه بپرسند و پاسخ‌شان را دریافت کنند. اخبار بازاریابی و فروش نیز در آگاهی از اتفاقات پیرامون به بازاریابان و فروشندگان کمک می‌کند و به افق دید آنها نسبت به آنچه در اطراف‌شان می گذرد، وسعت می‌بخشد. همچنین در هر شماره دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش به خوانندگان معرفی می‌شود و بخش‌هایی از آنها در مجله آورده می‌شود. 

همانطور که گفته شد، این نشریه می‌تواند منبع آموزشی بسیار خوبی برای ویزیتورها و سایر نیروهای تیم فروش باشد و به توسعه فردی و حرفه‌ای آنها کمک کند. همه چیز، از طراحی گرفته تا مطالب و حتی سایز مجله به شکلی در نظر گرفته شده که نیاز آموزشی نیروهای صف بازاریابی و فروش را پوشش دهد. به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگی همچون تاژ، لینا، قاسم ایران و میهن این ماهنامه را تهیه و آن را به عنوان یک منبع آموزشی در اختیار فروشندگان‌شان قرار می‌دهند.

پرویز درگی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز این مجله است و محمدرضا حسن‌زاده جوانیان سردبیری آن را به عهده دارد.

 





رزومه
پرویز درگی صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول
  • عضو هیات علمی مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی
  • رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت TMBA
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله توسعه مهندسی بازار
  • استاد مدعو مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و فنون مازندران
  • مدرس دوره جامع مدیریت بازاریابی دانشگاه تهران
  • عضو هیات مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی ایران
  • عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران
  • مدیر مسئول آموزشگاه بازارسازان
  • رهبر تحقیق پروژه های متعدد بازاریابی در بازرهای داخلی و خارجی
  • مشاهده رزومه کامل
احمد آخوندی رئیس شورای سیاستگذاری
  • رئیس شورای سیاستگذاری دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
  • رئیس شورای سیاستگذاری ماهنامه بازاریاب بازارساز
  • سردبیر دوماهنامه توسعه‌مهندسی‌بازار سال‌اول‌تا‌پنجم(1386‏تا1390)
  • مدیر اجرایی انتشارات بازاریابی
  • ویراستار کتابهای بازاریابی و تبلیغات و روابط عمومی
  • معاون سردبیر فصلنامه گردشگری
  • عضو هیات تحریریه فصلنامه "رسانه" از شماره 2 تا 8 (سال 1369)
  • دبیر تحریریه ماهنامه "عصر تبلیغات و بازاریابی"
  • خبرنگار و کارشناس صفحه اجتماعی روزنامه های همشهری و ابرار
  • معاون سردبیر ماهنامه های شهرما (کیش، قشم، چابهار، اکباتان، شهرک غرب، تهرانپارس)
  • مشاهده رزومه کامل