تازه ها

ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز با هدف تعالی فرهنگ بازاریابی و فروش در سازمان‌های ایرانی از تیر ماه سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف این نشریه نیروهای عملیاتی فروش یا به عبارتی نیروهای صف فروش هستند. ویزیتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتی انبارداران و رانندگان طیف وسیع مخاطبان بازاریاب بازارساز را تشکیل می‌دهند.

در این نشریه تلاش ما بر این است که از تئوری‌گویی و کلی‌گویی پرهیز کنیم و مطالبی کاملاً کاربردی را با زبانی ساده در اختیار مخاطب‌مان قرار دهیم تا او بتواند آنچه را می‌آموزد به سرعت در کار خود پیاده‌سازی کند و نتیجه‌اش را ببیند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

اخبار

اخبار بازار

شکل جدیدی از خرده‌فروشی در جانبو

گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

رتبه‌بندی پیراهن‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی

افزایش سرقت از فروشگاه‌ها، نگرانی تازه‌ی هایپرمارکت‌ها

فروشنده‌ی موفق

چگونه فروش موفقی داشته باشیم؟

ما همواره در حال فروش محصولی هستیم. این محصول می‌تواند تولید کارخانه¬ها و بنگاهها و یا ذهن و استعدادهایمان  باشد. در نتیجه همه‌ی ما برای فروش بهتر نیاز به آموزش داریم.

بازاریابی و فروش محصول به اندازه‌ی تولید محصولات و خدمات و گاهی بیشتر از آن اهمیت دارد. پیدا کردن مشتری برای محصول دارای پیچیدگی¬هایی است که فروشندگان کارکشته معمولاً بخوبی از پس آن بر می‌آیند و سهم بزرگی از بازار را در دست می‌گیرند.

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سؤالات شما پاسخ می‌دهد

فروش حرفه‌ای

10 قانون برای موفقیت در فروش

نظرسنجی‌ اخیر مؤسسه‌ی تحقیقاتی گالوپ در مورد نظر مشتریان درباره‌ی میزان صداقت و رعایت اصول اخلاقی توسط فروشندگان نشان می‌دهد که فروشندگان بیمه و خودرو در انتهای فهرست قرار گرفته‌اند. مطمئناً از شنیدن این مطلب متعجب نشدید. اما آیا می‌دانستید این فقط فروشندگان خودرو نیستند که شهرت بدی دارند؟ بیل بروکس از گروه بروکس معتقد است که بیش از 85 درصد از مشتریان دیدگاهی منفی نسبت به همه‌‌ی فروشندگان دارند و این اصلاً برای کسانی که سعی می‌کنند با زحمت زیاد محصول یا خدمتی را به مشتری ارائه دهند، خبر خوبی نیست.

فروشگاه

رازهای چیدمان محصولات در فروشگاه

امروزه رقابت میان فروشگاههای مختلف برای جذب مشتری افزایش یافته است و دیگر قیمت پایین محصولات تنها عامل مؤثر در خرید مشتریان نیست. یکی از عواملی که تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتریان به یک فروشگاه دارد، نحوه‌ی چیدمان محصولات مختلف در آن فروشگاه است.

مذاکره

چگونه مشتریانی را که خواهان قیمت پایین‌تری هستند، حفظ کنیم؟

زمانی که از اکثر مدیران فروش می‌پرسیم که رایجترین اشتباهاتی که فروشندگانشان در مذاکره با مشتریان مرتکب می‌شوند، چیست، پاسخ تقریباً یکسانی دریافت می‌کنیم: فروشندگان خیلی زود در برابر درخواست مشتری برای کاهش قیمت عقب می‌کشند و تقریباً در معامله چیزی بدست نمی‌آورند. برخی فروشندگان در مقابل این خواسته پیشنهاد ارائه‌ی خدمات بیشتر به مشتری با همان قیمت را می‌دهند. شاید این روش در مواردی کارآیی داشته باشد اما اگر تکنیکهای زیر را بکار ببندید دیگر حتی لازم نیست که خدمات بیشتری نیز به مشتری ارائه دهید.

بیمه عمر

مصاحبه‌ی اختصاصی با حمید امامی، مدرس و سخنران حوزه‌ی بازاریابی بیمه

فروش برتر

درسهای جام جهانی 2014 برزیل برای فروشندگان

جام‌جهانی برزیل با تمام لحظات شاد و غمگینش به پایان رسید. جام‌جهانی تنها رقابت 32 تیم فوتبال که از گوشه و کنار دنیا در کنار هم جمع شده‌اند، نیست زیرا زمانی که فوتبالیستها در مستطیل سبز مشغول رقابت هستند و طرفداران در استادیوم و در خانه‌هایشان در حال لذت بردن از تماشای فوتبال، کسب‌وکارهای زیادی نیز از این فرصت استثنائی بهره‌برداری می‌کنند. گذشته از تمام این مسائل، جام‌جهانی درسهای زیادی هم برای فروشندگان داشت. پس از آنکه پنج درسی را که در این مقاله به آنها اشاره شده بخوانید، خواهید دید که می‌توانید جام جهانی 2018 روسیه را با دیدی متفاوت تماشا کنید.

کتابخانه

معرفی دو کتاب برتر در حوزه‌ی تبلیغات و فروش

مشتری‌مداری

چرا حفظ مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید مهمتر است؟

ما معمولاً آنقدر بدنبال جذب مشتریان جدید هستیم که مشتریان فعلی خود را فراموش می‌کنیم و این کار مطمئناً به ضرر ما خواهد بود. البته درست است که جذب مشتریان بیشتر و سهم بازار بیشتر هدف همه‌ی فعالیتها و تلاشهای بازاریابی است، اما همانطور که در حال انجام این تلاشها هستید، مطمئن شویدکه به مشتریان موجود خود به اندازه‌ی کافی توجه می‌کنید زیرا این "مشتری فعلی" است که کسب‌و‌کار را به پیش می‌برد. 

مدیریت سؤالات مشتریان

چگونه سؤالات مشتریان را مدیریت کنیم؟

فروشندگان در یک روز کاری با سؤالات زیادی از ناحیه‌ی مشتریان خود مواجه می‌شوند. سؤال پرسیدن حق مشتری است زیرا او فرد سفارش‌دهنده است و فروشنده یا ویزیتور باید سعی کند دقیقترین و کاملترین پاسخ ممکن را به مشتری ارائه دهد. لازم است فروشنده در هر صنعتی که فعالیت می‌کند، فهرستی از سؤالات پرتکرار مشتریان آن صنعت را تهیه کند. این کار توانایی فروشنده در پاسخ دادن به سؤالات احتمالی مشتری را بالا می‌برد و به او کمک می‌کند که کمتر در یک موقعیت غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده قرار گیرد.

پخش و توزیع

روشی مؤثر در ایجاد هماهنگی میان فروش و پخش

افزایش رقابت میان شرکتهای تولیدکننده برای تصاحب سهم بیشتری از بازار و حرفه‌ای شدن فعالیتهای فروش باعث شده که توزیع محصولات نیز دچار تغییرات اساسی شود. از آنجا که تولیدکنندگان قادر نیستند تمامی کارکنان توزیع‌کننده را از مالک تا پرسنل انبارداری، نسبت به ارزش سبد محصول خود قانع کنند، نیازمند فردی در سازمان هریک از توزیع‌کنندگان هستند که بعنوان نفر اول و متخصص فروش در تماس و ارتباط با تولیدکننده و مشتریان باشد. به همین دلیل تولیدکنندگان از طریق مدیران فروش مناطق خود، فردی را انتخاب می‌کنند که می‌تواند لینک مناسب و علاقه‌مند میان تولیدکننده و توزیع‌کننده باشد و روی حداکثر کردن نفوذ در حوزه‌های توزیع متمرکز شود.

دانستنی‌ها

دنیای کسب‌وکار مملو از دانستنی‌های جذاب است.

مسیر موفقیت

کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می‌دهند

فروشندگان موفق برای تمام لحظات روز خود برنامه دارند حتی برای زمانی که هنوز صبحانه نخورده‌اند و روز کاریشان را شروع نکرده‌اند.

گفتگو با بزرگان

مصاحبه با امیر حاج‌محمدی، پیشکسوت پخش و توزیع

ایده‌های خلاق

ایده‌هایی برای بازاریابی رستورانها

بازاریابی برای رستوران مجموعه اقداماتی را شامل می‌شود که برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی یک رستوران صورت می‌گیرد. امروزه رستوران‌داری از یک حرفه‌ی سنتی فاصله گرفته و برندهای مختلف سعی می‌کنند با بازاریابی و تبلیغات مؤثر، مشتریان بیشتری را به درون رستوران خود بیاورند.

ویزیتور ماه

مصاحبه با مرتضی رضایی، ویزیتور برگزیده‌ی ماه

مدیریت فروش

شباهت کار یک مدیر فروش با یک خلبان

فعالیتهای خلبان یک هواپیمای ایرباس را که باید ساعت 10 صبح روز دوشنبه از فرودگاهی در لندن به فرودگاهی در پاریس پرواز کند، در نظر بگیرید. با بررسی این فعالیتها متوجه می‌شویم که شباهتهای زیادی میان کار یک خلبان و فعالیتهای یک مدیر فروش که وظیفه‌ی هدایت تیم فروش را بعهده دارد، وجود دارد.

مدیریت رقبا

نکاتی کلیدی برای مدیریت رقبا

فروشندگان و ویزیتورها اشتباهات مشترکی را در ارتباط با رقیبان خود انجام می‌دهند که این اشتباهات می‌تواند تأثیر منفی روی فروش آنها بگذارد.

بازارشناسی

توصیه‌هایی برای افزایش فروش محصولات مربوط به نوزادان و کودکان

اوضاع نامساعد اقتصادی و سختتر شدن شرایط زندگی باعث می‌شود که تقریباً فروش تمام محصولات و خدمات با افت مواجه شود. اما در این میان کالاهایی هستند که در هر شرایطی بازار خود را دارند و نوسانات اقتصادی تنها روی بزرگی و کوچکی بازار آنها تأثیر می‌گذارند.

اصطلاحات بازاریابی، فروش و پخش و توزیع