تازه ها

ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز با هدف تعالی فرهنگ بازاریابی و فروش در سازمان‌های ایرانی از تیر ماه سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف این نشریه نیروهای عملیاتی فروش یا به عبارتی نیروهای صف فروش هستند. ویزیتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتی انبارداران و رانندگان طیف وسیع مخاطبان بازاریاب بازارساز را تشکیل می‌دهند.

در این نشریه تلاش ما بر این است که از تئوری‌گویی و کلی‌گویی پرهیز کنیم و مطالبی کاملاً کاربردی را با زبانی ساده در اختیار مخاطب‌مان قرار دهیم تا او بتواند آنچه را می‌آموزد به سرعت در کار خود پیاده‌سازی کند و نتیجه‌اش را ببیند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله

تعریف منافع دوجانبه؛ راز ارتباط‌گیری موفق صنعت و دانشگاه

به قلم سهراب کارگر، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره‌ی شرکت پخش افق‌داروپارس – عضو هیئت مدیره‌ی انجمن صنعت پخش ایران

اخبار بازار

واکنش خرده‌فروشان و عمده‌فروشان بازار به گرانی بنزین 

بازاریابی و فروش به کمک پلیس آمد

بازاریاب‌ها شماره شما را از کجا می‌آورند؟

افتتاح دفتر مرکزی دوو الکترونیک در تهران

بیمه

چرا مردم بیمه عمر نمی‌خرند؟

هرچند روند خریدن بیمه‌ی عمر در کشور ما نسبت به گذشته روندی صعودی است و افراد بیشتری استفاده از این خدمت را انتخاب می‌کنند، اما همچنان فاصله‌ی معناداری میان تعداد بیمه‌شوندگان در ایران و سایر کشورها به‌ویژه جوامع پیشرفته وجود دارد. چرا مردم به خرید بیمه‌ی عمر تمایلی نشان نمی‌دهند و نمایندگی‌های بیمه‌های مختلف آمار فروش بالایی در زمینه‌ی بیمه‌ی عمر ندارند؟

پرورش مشتری

افزایش فروش به مشتریان فعلی

برخی از مدیران بازار عقیده دارند که برای افزایش فروش، تنها راه پیدا کردن مشتریان جدید است اما تعدادی از متخصصان باتجربه‌ی فروش می‌گویند این استراتژی باعث می‌شود که تیم فروش منبع باارزشی را برای فروش‌های جدید از دست بدهد. تقریباً تمام مدیران حرفه‌ای بازاریابی و فروش در این مسئله هم‌نظر هستند که فروختن به مشتریان فعلی خیلی آسان‌تر از متقاعد کردن مشتریان جدید برای اقدام به خرید است. یکی از کارشناسان فروش مشتریان فعلی را به میوه‌های شاخه‌های پایینی یک درخت تشبیه می‌کند که دسترسی به آنها بسیار آسان‌تر از رسیدن به میوه‌های شاخه‌های بالایی درخت است.

 میزگرد

ویژگیها و مسئولیت‌های سرپرستان فروش

شرکت‌کنندگان در میزگرد:

حمیدرضا مددی: سرپرست فروش شرکت یک‌ویک

علی‌اصغر برزگران: سرپرست فروش شعبه‌ی شمال شرق شرکت پاکبان

وحید ابری: سرپرست فروش شعبه‌ی شمال شرق شرکت کاله

محمد سرشارفرد: سرپرست فروش شعبه‌ی غرب شرکت لینا

پرویز درگی: مدیر عامل شرکت TMBA و مدیر مسئول ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز

بهره‌وری

افزایش بازدهی کارمندان

کارمندان به طور متوسط روزانه حدوداً هفت تا نه ساعت پشت میز می نشینند و شرکت‌ها برای این زمان حقوق پرداخت می‌کنند. ولی در اغلب اوقات، نتیجه‌ی کار انجام‌شده با زمان صرف شده منطبق نمی‌شود. کارمند نمونه‌ای که تصور می‌شود بسیار پربازده است گاهی یکی از بدترین متخطیان از آب در می‌آید.

مهارت

آیا صدای‌تان برای فروش خوب است؟

ممکن است صدای یک فرد برای فروش مناسب نباشد یا شاید صدای یک نفر برای کار در فست‌فود و متقاعد کردن افرادی که غذای‌شان دیر شده است، مناسب‌ باشد.‌ به عنوان مثال صدای آل‌پاچینو را در فیلم‌های پدرخوانده یا وکیل مدافع شیطان به یاد بیاورید. تأثیر صدای او در هر یک از این فیلم‌ها بر روی شما چگونه بوده است؟ هر بازیگری در هر فیلمی با احساس و تن صدای مختلفی حرف می‌زند. تنوع صدایی آل پاچینو در این فیلم‌ها شگفت‌انگیز است.‌ اما صدای آل‌پاچینو در تمامی فیلم‌ها خصوصیات ذاتی خود را دارد و این حقیقتی انکارناپذیر است.‌

مربی‌گری

برای نیروهای خود معلمی کنید

در ورزش، شغل مربی کمک کردن به بازیکنان برای توسعه‌ی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف‌شان است. شغل مدیر و سرپرست فروش شباهت‌های زیادی به یک مربی ورزشی دارد. ا