تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیرمسئول
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA
سرمقاله
فروشنده یا پزشک فروش؟! مسئله این است...!!!
به قلم حامد عسگری (مدیر و مؤسس گروه آموزشی بیمه مارکتینگ(
سرخط خبرها
مرز باریک بازاریابی شبکه‌ای با فعالیت هرمی
بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان؛ رکن اصلی بیمه‌گری
تشکیل گروه بازاریابی با هدف کمک به مذاکرات فعالان اقتصادی
ایران نخستین فروشگاه زنجیره‌ای را در عراق راه‌اندازی می‌کند
بازاریابی ویروسی
رویکردی علمی به بازاریابی ویروسی
تعاریف زیادی برای بازاریابی ویروسی ارائه می‌شود که همه آنها اشاره به "انتشار یک ایده" دارند که به محصول یا خدمت شما کمک می‌کند. ماهیت بازاریابی ویروسی به شکلی است که توجه و بحث درباره کالا ایجاد می‌کند.
نمایندگی فروش
با مشتریان‌مان با تعهد زندگی کنیم
برای ایجاد تجربه برتر خرید در مشتری ما با امکانات و تجهیزات، فرایندها و پرسنل فرصت تبدیل لحظات کلیدی را به احساساتی داریم که برای مشتریان‌مان به یاد ماندنی و باعث ایجاد رفتار جدید همراه با وفاداری بیشتر می‌شود. در این ارتباط در مقالات قبلی به بیان نکاتی پرداخته شد. حالا باید ضلع چهارم این مربع، مدیریت را نیز به عنوان آخرین عامل مؤثر در ایجاد یک تجربه برتر برای مشتری مورد بررسی قرار دهیم.
مصاحبه
مصاحبه اختصاصی با سید رسول موسوی، سرپرست فروش شرکت تابان پخش نیکان
ارتباط با مشتری
ایجاد پیوندهای ارتباطی قوی‌تر با مشتری
آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که محصولی را که از نظر خودتان کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد به مشتری ارائه دهید اما او اصلاً با شما موافق نباشد؟
مهارت‌های ارتباطی
راهکارهایی برای درست صحبت کردن با مشتری
صحبت کردن با مشتری یکی از بخش‌های جدانشدنی از حرفه فروشندگی است. به همین دلیل لازم است فروشندگان مهارت‌های درست صحبت کردن با مشتری را فرابگیرند. اگر فروشنده بتواند این مرحله را با موفقیت پشت سربگذارد، احتمال موفقیت او افزایش خواهد یافت.
رفتارشناسی
رفتار معقول و سنجیده؛ تکلیف مهم بازاریابان
دوستی دارم که سال‌هاست شاغل بخش بازاریابی یک مؤسسه بزرگ با مشتریان متعدد با حجم معاملات متفاوت است. از آنجا که او مسئول بازاریابی نمایندگی مؤسسه در شهرستانی کوچک است، خیلی جدی به برقراری ارتباط با مشتریان بالفعل، بالقوه و احتمالی مؤسسه پرداخته است.
فروش تلفنی
آیا در زمان مناسب با مشتری تماس می‌گیرید؟
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بهتر است برای فروش تلفنی در چه ساعاتی از روز با مشتریان احتمالی تماس بگیرید؟ آیا در زمان‌هایی که برای خودتان راحت‌تر است، با آنها تماس می‌گیرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید بدانید که اشتباه بزرگی می‌کنید.
اخلاقیات در فروش
چگونه اخلاقیات را در واحد فروش رواج دهیم؟
آیا فروشندگان شما صبح زود به زور به شرکت می‌آیند؟ آیا آخرین باری را که صدای خنده دسته جمعی نیروهای فروش را شنیده‌اید، از یاد برده‌اید؟ شاید دلیل این اتفاقات پایین آمدن سطح اخلاقیات در واحد فروش باشد. زمانی که اخلاقیات در واحد فروش یک سازمان کاهش می‌یابد، به دنبال آن بهره‌وری فروشندگان نیز افت می‌کند و میزان جابجایی نیروها در واحد فروش افزایش می‌یابد. در نهایت هم واحد فروش نمی‌تواند به اهداف تعیین شده دست یابد و وقتی که فروش که لوکوموتیو سازمان است، سنگین حرکت کند، سایر بخش‌ها نیز نمی‌توانند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند.
مهارت‌های فروش
از نه شنیدن نترسید!
یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید "قدرتمندترین ماهی، آن ماهی‌ای است که بتواند خلاف جهت رودخانه حرکت کند."
روانشناسی مشتری
تکنیکهای روانشناسی برای افزایش فروش
زمانه تغییر می‌کند. ابزارهای بازاریابی و فروش تغییر می‌کنند. اما ذات انسان‌ها تغییر نمی‌کند.
در بازاریابی و فروش معمولاً بین آنچه در کتاب‌ها نوشته شده و آنچه در بازار اتفاق می‌افتد، فاصله وجود دارد. تکنیک‌های روانشناسی در پی آن هستند که این فاصله را از بین ببرند. این تکنیک‌های به بازاریابان و فروشندگان کمک می‌کنند تا با شناخت هرچه بهتر مشتریان خود بتوانند از روش‌های علمی جهت افزایش فروش استفاده کنند.
گفت‌وگو
گفت‌وگوی اختصاصی با میثم میراحمدی، کارشناس فروش شرکت گرانا
هنر فروش
چطور مشتریان را تحت تأثیر قرار دهیم؟
فروش، حرفه‌ای است که ارتباط مستقیمی با افراد دارد. فروشندگان در خلأ کار نمی‌کنند بلکه همواره با روحیات و شخصیت‌های مختلف سر و کار دارند. بنابراین نظر مشتریان وجه مهمی از کار فروش را تشکیل می‌دهد. مشتریان درباره‌ شیوه‌ انجام کسب‌و‌کار شما چه فکری می‌کنند؟
مدیریت زمان
هشتمین راز مدیریت هوشمند زمان؛ به یک فرایند فروش مؤثر وفادار بمانید
در قسمت قبل به بررسی هفتمین قانون مدیریت هوشمند زمان پرداختیم. در آنجا توضیح داده شد که لازم است رویکرد فروشندگان نسبت به کارهای تکراری که باید انجام دهند، رویکردی سیستماتیک باشد. به عبارت دیگر اگر برای کارهای تکراری سیستمی تعریف کنیم با صرف زمان بسیار کمتری می‌توانیم آنها را انجام دهیم. در اینجا نیز می‌‌خواهیم همین رویکرد را ادامه می‌دهیم اما این بار نه درباره کارهای کوچک و تکراری بلکه درباره بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وظیفه یک فروشنده: فروش.
پرسش و پاسخ
با توجه به بیشتر شدن مجتمع‌های تجاری، لطفاً توضیحاتی درباره مدیریت فروش در این مجتمع‌ها ارائه دهید.
مدیر برتر
ویژگی‌های مدیران فروش موفق به انتخاب فروشندگان
در شماره قبلی در مطلبی با عنوان ویژگی‌های فروشندگان موفق به انتخاب مدیران فروش، به بیان ویژگی‌هایی درباره فروشندگان پرداختیم که از نظر مدیران فروش، لازمه موفقیت آنها هستند. این ویژگی‌ها شامل صداقت، دانش عمیق، پیگیری، اعتقاد به کالا و چشم‌انداز برای آینده می‌شدند.
کتابخانه
آشنایی با دو کتاب در حوزه بازایابی و فروش