تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله

مدیریت فروش با مدیریت بر دلها

به قلم مهندس گندمی، مدیرعامل شرکت داتیس

سرخط خبرها

برنامه‌ریزی شرکت خرده‌فروش اماراتی برای ورود به بازار ایران 

بازاريابي به فعاليت اصلي بانک‌ها تبديل شده است 

نخستین هنرستان تخصصی فروش و بازاریابی کشور در گیلان تأسیس می‌شود

آشنایی با زبان کشور هدف مهم‌ترین ابزار بازاریابی

 مشتری‌نوازی

با این کلمات دل مشتری را به دست آورید

انتخاب کلمات درست و قدرتمند برای ارائه فروش از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به یک خاتمه موفق باشد. برخلاف تصور فروشندگان عباراتی مانند "من فکر می‌کنم ..." یا "بله، اما ..." با وجود اینکه خنثی به نظر می‌رسند اما می‌توانند کل روند فروش را نابود کنند

مدیریت استرس

چگونه استرس ناشی از فروش را از بین ببریم؟

یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید "همیشه مرغ همیشه غازه". در شغل فروش نیز این ضرب‌المثل صدق می‌کند که در جای دیگر فروش بهتر است. ما به خود می‌گوییم که "اگر جای بهتری پیدا کنم، با درآمد بیشتر خوشحال‌تر می‌شوم و استرسم نیز کمتر می‌شود."

 مدیریت مشتریان

مشتریانی که باید از دستشان خلاص شد

همه ما مشتریانی را داشته‌ایم که از کار کردن با آنها اصلاً خاطره خوبی به یاد نداریم. این دسته از مشتریان نه تنها برای ما و سازمان‌مان سودی نداشته‌اند، بلکه خسارات مادی و معنوی نیز به ما وارد کرده‌اند. برای اینکه گرفتار چنین مشتریانی نشویم و وقت و انرژی خود را برای آنها تلف نکنیم، در اینجا شما را با شش دسته از مشتریانی که باید هر چه سریع‌تر از دست‌شان خلاص شد آشنا می‌کنیم.

 میزگرد

دکتر طاهر محمدنژاد: مدیرعامل شرکت شاهسوند فراز

دکتر یاشار شمس: مدیر منابع انسانی شرکت شاهسوند فراز

احمد قنادیان: مدیر منابع انسانی شرکت رونیکس

مرتضی مبصری: مدیر منابع انسانی شرکت شیشه و گاز

آرش رضاپور: مدیر منابع انسانی شرکت آرسان (شرکت پخش شرکت لورچ)

پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

 بازاریابی ایمیلی

چرا تلاش‌های شما برای بازاریابی ایمیلی جواب نمی‌دهد؟

زمانی بود که ایمیل بهترین راه برای رسیدن به مشتریان بود. اما با گذشت زمان مشتریان آنقدر ایمیل‌های مختلف دریافت کرده‌اند که به محض اینکه نشانه‌های بازاریابی یا تبلیغات را در یک ایمیل ببینند آن را به سطل زباله می‌فرستند. به همین دلیل بازاریابان برای دستیابی به مشتری از طریق ایمیل با چالش جدیدی مواجه شده‌اند.

 بازاریابی دارو

اصول و روش‌های بازاریابی و فروش محصولات دارویی

حدود هفده سال است که در زمینه فروش فعالیت می‌کنم و همه لایه‌های فروش را اعم از ویزیتوری، سرپرستی، مدیریت فروش و ... با اشتیاق طی کردهام و مفتخر به شاگردی اساتیدی به نام در حوزه فروش بوده و از سوی دیگر همواره عاشق انتقال تجربیات به همکاران و همراهان گرامی بوده‌ام، تا اینکه بنا به درخواست دوستان در نشریه بازاریاب بازارساز مکلف به نگارش مطلب در زمینه فروش در صنعت دارو شدم. امیدوارم مطالبی که به صورت سلسله‌وار از این پس در هر شماره این مجله مطرح خواهد شد راهگشایی مفید برای عزیزان باشد

 فرایند خرید

آشنایی با فرایند خرید مشتریان

مردم معمولاً نیازهای خود را به روش مخصوص به خود خریداری می‌کنند. شما به عنوان یک فروشنده مشاوره‌ای - شراکتی، باید در این امر به آنان کمک کنید و در فروش‌های عمده، این موضوع اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 جذب مشتریان

بازار عید را برای قنادی خود به دست آوریم

همیشه با مدیرانی روبه‌رو هستیم که بر این باورند که تفکرات‌شان بهترین و بی‌عیب است. این دسته از مدیران با برداشت‌های آرمانی خود قصد دارند به بیشترین سود در کمترین زمان ممکن دست یابند.

 مصاحبه

چرا فروشندگان باید ارزش را به سود خالص مشتری تبدیل کنند؟

 تبلیغات

شاخص‌ترین دستاوردهای تبلیغات

هنری فورد می‌گوید: کسی که به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند مانند کسی است که برای صرفه‌جویی در وقت، ساعتش را متوقف کرده است.

 افق کاری

آیا برای آینده حرفه‌ای خود چشم‌اندازی داریم؟

شغل شما چیست؟ مدیر یک شرکت بزرگ هستید، یا پزشک متخصصی موفق، مهندس مواد، تکنسین تعمیر وسایل برقی، یا کارمند فروش؟ مهم نیست در حال حاضر به چه حرفه‌ای مشغول هستید، اما مهم است که برای آینده حرفه‌ای خود چشم‌اندازی در نظر گرفته باشید.

 موفقیت

موفقیت در فروش درد هم دارد!

بارها و بارها در رابطه با موفقیت و مسیرهای موفق شدن در فروش صحبت شده، اما کمتر کسی به مشکلات و موانعی که در این راه وجود دارد اشاره‌ای کرده و کمتر کسی هم در رابطه با کسانی که موفق نشده‌اند صحبتی به میان آورده است. هر فروشنده‌ای موفقیت را به صورت شخصی‌سازی شده برای خودش تعریف می‌کند. یک نفر موفقیت را پورسانت بیشتر می‌داند، یک نفر موفقیت را پیشرفت کردن و مدیر شدن می‌داند و ممکن است یک نفر هم موفقیت را به صورت لذت بردن از کاری که انجام می‌دهد تعریف کند! قبل از اینکه بخواهیم وارد مسیر موفقیت در فروش بشویم باید بدانیم و مطمئن باشیم این مسیر درد هم دارد! سخت‌ترین و مشکل‌ترین بخش این مسیر تغییر است، تغییر کردن برای هر کسی می‌تواند سخت‌ترین کار باشد. ترک عادت‌هایی که داریم، ترک خیلی از تفریحات و استراحت‌هایی که داریم، ترک خیلی از اوقات خوش‌مان، حتی ممکن است مجبور به ترک دوستان‌مان شویم!

 پرسش و پاسخ

مرچندایزینگ

 رفتارشناسی

کدام رفتار فروشنده موجب بلاتکلیفی مشتری می‌شود؟

برخی از رفتار نادرست فروشندگان باعث می‌شود که مشتری بیش از پیش در تصمیم خود برای خرید کردن دچار تردید شود. فرایند تصمیم‌گیری برای خرید فرایند ساده‌ای نیست و فشار زیادی به مشتری – به ویژه مشتریان مرد – وارد می‌شود که درست در جیب یا کیف پولش کند و تصمیم قطعی برای خرید بگیرد. در این متن به شناسایی اشتباهات فروشندگان که باعث به تأخیر افتادن تصمیم مشتری برای خرید می‌شود اشاره شده و راه‌حل‌هایی ارائه شده است.

 کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش