تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله

آیا دوره مهارت‌های ارتباط مؤثر به پایان رسیده است؟

به قلم دکتر علیرضا شیری، طبیب و آموزش‌دیده روانشناسی عمقی در دانشگاه آکسفورد

سرخط خبرها

شناسایی واحدهای تولیدی مشکل‌زا در زمینه بازاریابی و فروش 

"شهروند" ٢٣ساله برای فروش 

برگزاری اولین جلسه شورای عالی بازاریابی و تبلیغات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

هشدار پلیس فتا: مراقب بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشید

"بازاریابی" حلقه گمشده صنایع دستی و سوغات مشهد است

جیمز کَش‌پنی، از فروشندگی تا افتتاح فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای

بازاریابی بهتر برای والیبال

ایران و عمان شرکت مشترک بازاریابی ال.ان.جی تأسیس می‌کنند

تبلیغات

اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری

سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب‌وکار رعایت نمی‌شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه کرده است. نتیجه آن نیز در پاره‌ای از موارد بدبینی مردم نسبت به تبلیغات و یا بالعکس تطمیع و فریب خوردن چندباره آنان بوده است. قطعاً تبلیغات صحیح، اصولی و اخلاقی، دستاوردهای ارزشمند و فراوانی به دنبال دارد که بدیهی‌ترینِ آنها، افزایش میزان فروش، کاهش یا ثبات قیمت کالا، شهرت نام تجاری و حتی ایجاد اشتغال می‌باشد اما بی‌توجهی به رعایت موازین اخلاقی، همگیِ دستاوردهای فوق را مختل خواهد نمود

روانشناسی مشتری

بازاریابی و عوامل مؤثر در تقاضا

اقتصاد و بازاریابی دو علمی هستند که هر یک در ارتقا و پیشرفت دیگری تأثیرگذار است. بی‌تردید بدون نادیده گرفتن اصول بازاریابی نمی‌توان یک بنگاه اقتصادی را چه در سطح خرد و چه در سطح کلان به تعالی رساند، همان‌طور که بدون در نظر گرفتن اصول علم اقتصاد نمی‌توان انتظار پیشرفت در بازاریابی را داشت

میزگرد

نقش و اهمیت منابع انسانی در سازمان‌های فروش

شرکت‌کنندگان:

محمدعلی ذاکر: مشاور مدیریت (سیستم‌های بهبود-نظام پیشنهادها(

بهرام رزمان: مشاور و تسهیل‌گر سازمانی

آذر صائمیان: رئیس شورای سیاستگذاری مجله مدیریت و قائم مقام دبیر کل انجمن مدیریت ایران

سیدمحمد اعظمی‌نژاد: رئیس کمیته آموزش و پژوهش انجمن مدیریت ایران

پرویز درگی: مدیر عامل شرکت TMBA و مدیر مسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

تکنیک‌های فروش

فروش از طریق تجزیه و تحلیل شکاف

توانایی شما در کشف و سازگاری‌های نیازها، هسته مرکزی فروش است ولی باید توجه داشته باشید که مشتری شما نیازی دارد و شما باید از وجود این نیاز مطلع و آگاه باشید. ولی اگر نیازی در کار نباشد چه؟ در این شرایط حفظ مشتری شما به ایجاد یک نیاز بستگی دارد. برای دست یافتن به چنین مقصودی، فرایند کشف به یک فرایند دو مرحله‌ای تغییر می‌یابد، شناسایی یک شکاف و سپس گسترش دادن آن تا جایی که مشتری می‌خواهد کاری را در آن مورد انجام دهد.

بازاریابی دارویی

مقدمات کلیدی در سفارش‌سازی (برخورد با پرسنل داروخانه(

هنگام حضور در داروخانه قبل از هر کاری بهتر است با تمامی پرسنل داروخانه سلام و تعارفات روتین صورت پذیرد، زیرا در درجه اول، این کار، اخلاقی‌ترین کار ممکن است و در درجه دوم با توجه به گفته گهربار حضرت علی (ع) "قدرت جاودانه نیست که اگر بود به تو نمی رسید" می‌توان قاعده‌ای را به نام "اصل چرخش قدرت" استخراج نمود. لذا بنابراین اصل، ممکن است فردی که امروز وظیفه و مسئولیتی مرتبط با کار ما ندارد بر حسب شرایط در آتیه عهده‌دار مسولیتی مرتبط با کار ما شود و یا مسئول سفارش گردد.

مدیریت فروش

مدیران فروش بخوانند: چگونه جلوی افت شخصی خود را بگیریم؟

تقریباً تمام مدیران فروش حداقل چند بار در دوران کاری خود زمان‌هایی را تجربه‌ می‌کنند که انرژی لازم برای مدیریت کردن مسئولیت‌های سنگین و متنوع خود را ندارند. به دلیل چالش‌های کاری یا شخصی در چنین شرایطی مدیر انگیزه خود را از دست می‌دهد و نتیجه این بی‌انگیزگی به سرعت خود را در کار نشان می‌دهد.

نرم‌افزار پخش

خرید نرم‌افزار یا ایجاد یک تیم برنامه‌نویسی مستقل؟ نرم‌افزار در شرکت‌های پخش و توزیع

زمان ارائه گزارش ماهیانه به مدیریت و همچنین پرداخت پورسانت است، اما هنوز خروجی اطلاعات اولیه از سیستم قابل تهیه نیست. چندین بار با واحد پشتیبانی نرم‌افزار خود تماس گرفته‌اید، اما هنوز مشکلات‌تان باقی است.

رصد بازار

فروش محصولات خانه هوشمند

در جامعه امروزی که همواره رو به پیشرفت و ماشینی شدن می‌رویم باید در نحوه فروش نیز پیشرفت داشته باشیم. یکی از پیشرفت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات پدید آمده است مسئله اینترنت اشیا و یا هوشمندسازی ساختمان می‌باشد. پیشرفتی که کشور ما نیز یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است. امروزه وقتی به یک املاک جهت خرید خانه مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که کارشناس هوشمند بودن ساختمان یا نبودن آن را از ویژگی‌های لوکس بودن آن می‌باشد که می‌توان بر روی قیمت آن خانه مؤثر باشد و هر انسان علاقه‌مند است تا در این خانه‌ها که به این تکنولوژی‌ها مجهز شده‌اند زندگی کند. این تکنولوژی که تا چند سال پیش یکی از آرزوهای بشر بوده است حالا به واقعیت دست یافته و وارد کشور شده است.

عشق کار

معرفی کارآفرینان ایران زمین

عشق کار عنوان سلسله مباحثی است که پرویز درگی، مدرس دانشگاه و مدیر مسئول ماهنامه بازاریاب، در برنامه‌های تلویزیونی روزآمد که از شبکه پنجم سیما پخش می‌شود، درباره آن نکاتی را مطرح می‌کند. این برنامه روزهای سه‌شنبه ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر به صورت زنده روی آنتن می‌رود و قصد دارد با معرفی کارآفرینان ایرانی تلاش‌های این افراد را ارج نهد و به جوانان ایرانی نشان دهد که چگونه این افراد با تحمل سختی‌ها توانسته‌اند به شهرت و محبوبیت فعلی دست یابند.

رقابت

رقابت با همسایه (همسایگی با یک رقیب فرصت است یا تهدید؟(

تا حدود دو دهه قبل، فرهنگی خاص در بین دو فروشنده محله ما رواج داشت. دو مغازه در نزدیکی محل سکونت ما وجود داشت. کافی بود به هر دلیل خرید بخشی از مایحتاج‌مان را از یکی از آن دو انجام بدهیم؛ وقتی برای تأمین بقیه مایحتاج به مغازه دوم مراجعه می‌کردیم، آن بخش قبلی خرید مایه دردسر می‌شد. فروشنده دوم با دیدن ما و کیسه‌های همراه‌مان در مغازه‌اش پیش از آنکه حرفی بزنیم نگاهی معنادار به سراپای‌مان می‌انداخت و وقتی که سفارش کالا می‌دادیم، می‌گفت: «ما نداریم. برو از همان جایی که بقیه جنس‌هایت را خریده‌ای اینها را هم بخر

پرسش و پاسخ

خاتمه فروش

مدیریت استرس

راحت و آسوده بفروشید

فروش شغل پراسترسی است و اگر برای مدیریت این استرس برنامه نداشته باشیم نه تنها روی آمار فروش‌مان تأثیر خواهد گذاشت بلکه باعث فرسودگی شغلی نیز خواهد شد.

کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش