تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله

ارتباطات رضایت‌بخش

به قلم دکتر علیرضا شریفی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 

سرخط خبرها

نقش آموزش‌های جدید در فروش بیمه‌های زندگی و بازاریابی‌های مدرن

بزرگترین کنفرانس ملی «بازاریابی، فروش و کارآفرینی» برگزار می‌شود

راه اندازي شبکه «مهتاک» با 16000 عضو/ امکان بازاريابي و فروش محصولات

بازاریابی مشکل عمده بانوان شاغل در حوزه صنایع‌دستی است

فروشگاه‌های زنجیره‌ای جز کالای فرهنگی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می­‌فروشند

همکاری شرکت رفاه با شمشیرباز المپیکی

امام جمعه یزد: ضعف بازاریابی و کیفیت باید در حوزه صنعت برطرف شود

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی موضوعی کاملاً جدی است 

شادی بهره‌ور

آیا خوش‌بینی فانوس رهبری است؟ (بخش دوم)

چطور می‌توان یک خوش‌بین را شناخت؟ آلن لوی مک گینس، نویسنده قدرت خوش‌بینی، شرح حال بیش از 1000 نفر از افراد مشهور را مطالعه‌‌ کرد و 12 ویژگی شخصیت‌های خوش‌بین را استخراج نمود. از قبیل: خوش‌بین‌ها به دنبال راه‌حل‌های جزئی هستند، که این به دور از روحیه کمال‌طلبی و بی‌حالی تجزیه و تحلیل‌کنندگان است، آنها آماده برداشتن گام‌های‌کوچک برای دستیابی به موفقیت هستند. ویژگی دیگر فرد خوش‌بین، به گفته مک گینز، این است که آنها از تخیل خود برای مشق موفقیت استفاده می‌کنند- به عبارت دیگر، آنها فیلم مثبتی از نتایج و پیامدهای مطلوب را در ذهن خود پخش می‌کنند، بسیار شبیه آنچه ورزشکاران انجام می‌دهند‌‌. (برای مثال، مایکل جردن، اظهار داشت که هرگز در یک بازی پیش از تجسم آن شرکت نکرده است. علاوه بر این، خوش‌بین‌ها باور دارند که بهترین خودشان هنوز در راه است.

نظارت و کنترل

کنترل فروش‌های پیچیده

کلید موفقیت در چرخه فروش‌های پیچیده چیست؟ در دنیای جدید مدیریت فروش که ارزیابی و سنجش حرف اول و آخر را می­زند، جواب این سوال دیگر مهارت‌های فروش یا استعداد فروشندگی نیست بلکه پاسخ "داده" است.

میزگرد

نقش و اهمیت منابع انسانی در سازمان‌های فروش

شرکت‌کنندگان:

دکتر محمد غوثی: مدرس و مشاور سازمانی

دکتر محمدرضا انصاری: معاونت بازرگانی شرکت رادطب نقش جهان

داوود خسروی: مدیر پخش شرکت لینا

پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

 

بازاریابی غذایی

بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا (بخش دوم)

در شماره قبل به بررسی دو مورد از 10 فرصت رشد پرداختیم که از طریق بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا میسر خواهد شد. در این شماره این بحث را ادامه خواهیم داد. 

بازاریابی دارویی

سفارش‌سازی در داروخانه‌ها (بخش سوم)

یکی از افسوس‌های همیشگی، برخورد با ویزیتورهایی است که گویا برای "نفروختن" استخدام شده‌اند، گویا هدف‌شان "طراحی شکست خودشان" می‌باشد. صرفاً کافیست که به مدل اجرای آنها در داروخانه‌ها کمی دقت کنید ، به احتمال زیاد شما نیز به همین نتیجه خواهید رسید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

آیا شبکه‌های اجتماعی واقعاً به افزایش فروش کمک می‌کنند؟

بسیاری از مدیران فروش هنوز اعتقاد دارند زمانی که حرف فعالیت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی می­شود، این فعالیت‌ها ارزش تلاشی را که صورت می­گیرد ندارد و خواستار دلیل و مدرک برای بازگشت سرمایه هستند. حقیقت این است که شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی مکانیزم‌هایی هستند که ثابت کرده‌اند می‌توانند منجر به افزایش درآمد و تحقق اهداف شوند و ارتباط مستقیمی بین استفاده از این شبکه‌ها و بستن قرارداد­های بیشتر وجود دارد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

قوانین موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

استفاده از اهرم قدرت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جایگاه شما در میان مخاطبان و مشتریان‌تان را به شکلی رؤیایی بالا ببرد ولی از سوی دیگر اقدام در این زمینه بدون تجربه قبلی و بینش صحیح می‌تواند برای شما چالش‌انگیز باشد. 

نرم‌افزار پخش

عملیات مالی در فروش

شرکت پخش بدون گردش مالی معنایی ندارد. ماحصل کلیه فعالیت‌های یک شرکت پخش، در گردش مالی آن نمایان می‌شود. پاشنه آشیل شرکت‌های پخش نیز در همین قسمت قرار دارد. در صورتی‌که کنترل‌های مالیِ مناسب وجود نداشته باشد، حجم مطالبات به اندازه‌ای خواهد شد که فعالیت شرکت را دچار اختلال می‌کند.