تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

به قلم پرویز درگی

سرمقاله

به قلم سید پاشا بنی اشرف (مدیر فروش شهرستان های شرکت داتیس)

سرخط خبرها

ضرورت بازاریابی برای‌ کالاهای تولیدی البرز

100 درصد توزیع دارو با شرکت‌های پخش است

گالف‌نیوز: بازار ایران، چشم‌اندازی روشن برای شرکت‌های خرده‌فروشی خارجی است

مشکل عمده صنایع دستی در جهان، بازار فروش است

همایش فرصت‌ بازاریابی در روسیه برگزار شد

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت پخش

شبکه‌های پخش قابل اعتماد، ذخایر استراتژیک را مدیریت می‌کنند

جمعه سیاه ۲۰۱۶ با سال‌های قبل تفاوت دارد؟

نوآوری

چگونه فروشندگانی نوآور داشته باشیم؟

ماندن در بازار رقابتی نیازمند توجه دائمی و مستمر به مقوله نوآوری است. برای این کار لازم است به فروشندگان انگیزه داد تا وظایف جاری خود را به بهترین شکل انجام دهند و با جریان کسب‌وکار همپا و همگام حرکت کنند. به عبارت دیگر برای آنکه فروشندگان نوآوری داشته باشیم لازم است این قابلیت را در آنها پرورش دهیم و تنها به دنبال این نباشیم که نوآوری را از بیرون سازمان "بخریم".

میزگرد

نقش موزعین در خوشنامی سازمان

شرکت‌کنندگان در میزگرد:

مهرداد دانش: موزع شرکت شاهسوند

سید محمد حسینی: موزع شرکت آفتاب وانا

علی شهبازی: موزع شرکت شاهسوند

سینا جلالی: موزع شرکت آفتاب وانا

علیرضا جبارنژاد: موزع شرکت لینا

مصطفی داوودی‌زاده: سرپرست فروش مویرگی شرکت آندره

پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

بازاریابی غذایی

بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا: 10 فرصت خوشمزه برای رشد (بخش پایانی)

در دو شماره گذشته به بیان نکاتی درباره بازاریابی هرچه بهتر در صنعت غذا پرداختیم. در این شماره بخش پایانی این مطلب را می‌خوانیم.

بازاریابی دارویی

بازاریابی دارویی سفارش‌سازی در داروخانه (قسمت چهارم)

در هنگام سفارش‌سازی ، پس از آنکه دستور مسئول خرید داروخانه را ثبت کردیم، لازم است مراتب سپاسگزاری خود را با یک جمله اعلام نماییم و سپس به سراغ ارائه محصول بعدی برویم...

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

آیا می‌دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از 500 میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری می‌تواند کشش و پتانسیل بزرگ‌تری برای بازاریابی و فروش داشته باشد؟...

برنامه ریزی فروش

برنامه‌ریزی برای فروش بیشتر

از میان تمام جملاتی که درباره بازاریابی و فروش گفته می‌شود، شاید یکی از بهترین آنها، این جمله باشد: ارتباط بلندمدت با مشتری، سود امروز و فروش فردا را به دنبال دارد...

نرم افزار پخش

همانطور که در شماره‌های قبل دیده‌اید، این مجموعه مقالات به تعریف مشخصات یک نرم‌افزار مناسب برای شرکت‌های پخش و توزیع می‌پردازد. مطلبی که در ادامه خواهید خواند، در مورد مشخصات و گزارشات زیرسیستم انبار خواهد بود...

مدیریت مالی فروش

پلن‌نویسی مالی چیست ؟ (با نگرش شرکت‌های پخش)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که می‌خواهید افراد مختلفی را به استخدام شرکت خود درآورید ولی آنها در فرم استخدام حقوق و مزایایی درخواستی متفاوتی را درج کرده باشند...

بهره وری

چرا دستور جلسه نداریم؟

زمانی که صحبت از دستور جلسه به میان می‌آید، شاید اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد این است که با یک برگه کاغذ بی‌فایده و به قول معروف "فرمالیته" طرف هستند که بودن و نبودنش تفاوتی ندارد. همین تصور غلط باعث شده که طبق نتایج تحقیقی که به تازگی صورت گرفته، 63 درصد از جلسات دستور جلسه نداشته باشند.

پرسش و پاسخ

خاتمه فروش

چگونه فروشی را که شروع کرده‌ایم، با موفقیت خاتمه دهیم؟

هر روز که کار خود را شروع می‌کنیم اهداف جدیدی را برای خود در نظر می‌گیریم. برای مثال اینکه‌ با مشتریان بیشتری تماس بگیریم و قرارداد‌های بیشتری ببندیم. با این وجود به نظر می‌رسد در خیلی از مواقع نمی‌توانیم پایان خوبی برای هدف‌گذاری‌های خود رقم بزنیم. علت چیست؟

فروشنده برتر

فروشندگی و برندسازی شخصی

در ساده‌ترین تعریف، برند را اینگونه تعریف کرده‌اند: «برند، توصیفی است که دیگران از یک محصول، خدمت، نام و نشان، یا یک فرد دارند.»...

عشق کار

معرفی یکی از کارآفرینان برتر کشور

کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش