تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله

تبلیغات مفهومی

به قلم مهدی فیضی، مدیر اجرایی کانون تبلیغاتی ضمیر بازار

سرخط خبرها

رئیس اتحادیه فروشندگان ساعت: ساعت‌ها بدون مشتری مانده‌اند

بازاریابی کالاهای دانش‌بنیان توسط فن‌بازار ملی ایران

باید دفاتر بازاریابی برای محصولات ایرانی در کشورهای مختلف ایجاد شود

اعلام برنامه‌های بیمه دانا برای تقویت بازاریابی و جذب پرتفوی اقتصادی

مدیریت رقبا

مدیریت رقبا در بازار کسب‌وکار

تحقیقات بازاریابی، شناخت کامل جامعه و بازارهای هدف، تحلیل استراتژیک حضور در بازار، تدوین برنامه جامع کسب‌وکار، شناسایی ظرفیت‌های موجود و دراختیار دیگر شرکت‌ها قرار گرفته، آگاهی از حجم بازارهای از دست رفته، ارزیابی پتانسیل‌های موجود درون سازمانی، ظرفیت تولید، کیفیت ارائه محصول، خدمات پس از فروش، برنامه‌های توسعه و بهبود ارتباط با مشتریان تنها بخشی از صدها موضوع، مسئله و سرفصلی هستند که در آغاز یا جریان کسب‌وکارهای مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و هستند.

میزگرد

موضوع: نقش انبارداران در خوشنامی سازمان

محمدرضا بختیاری: مدیر انبارهای مرکزی شرکت پخش رازی

حاجی زاده: مدیر انبار و پخش شرکت نوین پخش توس جاودان

ارشدیان: مدیر انبار ستاد و انبار و پخش تهران شرکت به‌پخش دارو

یوسفی: رئیس پخش و انبار شرکت پخش پگاه

پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

فروش و فرهنگ سازمانی

فرهنگ وندال پروری در سازمان های فروشی

وندال‌ها از اقوام ژرمنی بودند که مابین قرن دوم تا پنجم پس از میلاد در گستره‌ای از اروپا و حتی شمال آفریقا زندگی می‌کردند و به جنگجویی، خونخواری و قساوت قلب معروف بودند. وندال‌ها را مقایسه کنید با داعش. هر جا که پا می‌گذاشتند، همه چیز را از بیخ و بن نابود می‌کردند، به نحوی که اثری از تمدن به جای نمی‌ماند؛ به قول احمد شاملو، آن جایی که قدم می‌نهادند گیاه از رستن سر باز می‌زد.

فروشگاه

عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاه (بخش دوم)

در قسمت قبلی به برخی عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاه‌ها اشاره کردیم. در این قسمت به ادامه بحث در این مورد می‌پردازیم.

بازاریابی دارویی

سفارش‌سازی در داروخانه (بخش ششم(

شما به عنوان ویزیتور چه زمانی را برای قطعی نمودن سفارش (اختتام فروش به ویژه برای محصولات جدید و یا ارائه طرح‌های ترویجی) مناسب می‌دانید؟

در صورتیکه هدفمند و با برنامه باشیم، هدف نهایی ما از حضورمان در داروخانه به عنوان ویزیتور ، "محقق نمودن فروش" خواهد بود و چون بحث ما پیرامون شیوه اقدام ویزیتورهای حرفه‌ای است یقیناً این خاتمه فروش می‌بایستی متضمن "رضایت مشتری" نیز باشد چرا که اصل بر این است که هم به دنبال فروش سالم هستیم و هم فروش مؤثر.

چیدمان

ویژگی های یک چیدمان مناسب فروشگاهی

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در فروش بیشتر برای فروشگاه‌های امروزی، طراحی و انتخاب دکوراسیون یا چیدمان مناسب،