تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

به قلم پرویز درگی

سرمقاله

به قلم محسن جاوید مؤید

سرخط خبرها

طرح انحصاری آدیداس برای تیم ملی ایران مشخص شد

سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟

مهلت یک ماهه انبارداران برای عضویت در سامانه انبار

ضرورت ورود شورای رقابت به بخش دولتی فروش دارو

پایان رقابت داغ برای خرید سهام فروشگاه رفاه

فروش ۲٫۴ میلیون دستگاه Switch در یک ماه اول عرضه

حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در صورت عرضه کالای ارزان‌تر

کامیون گنج آمازون

اجزای فرایند فروش

با توجه به ماهیت فروش B2B - طولانی‌تر بودن چرخه فروش، پیچیدگی فروش، حضور تعداد زیاد تصمیم‌گیرندگان و پتانسیل برای فروش‌های رقم بالا - بهره‌مندی از یک فرایند فروش مولد و ساختاریافته، حیاتی است. چنین فرایندی به ما کمک می‌کند که نه تنها به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم بلکه با هزینه کمتر بتوانیم این موفقیت را محقق سازیم...

برای موفقیت در فروش و پخش، چه مهارتهایی مورد نیاز است؟

برای موفقیت در فروش و پخش، چه مهارت‌هایی مورد نیاز است؟ اگر از افراد مختلف، این سؤال را بپرسید، پاسخ‌های مختلفی دریافت خواهید کرد. یک نفر می‌گوید: «مهارت‌های ارتباطی» و دیگری می‌گوید: «شناختن کامل کالاها و بازار» و نفر سوم اعتقاد دارد: «هنر اتمام فروش». افراد مختلف، نظرات مختلفی دارند. اما آیا می‌توان همه موارد را به عنوان مهارت‌های مورد نیاز در جهت موفقیت در امر فروش در نظر گرفت؟ این نوشتار قصد دارد تا 9 مهارت کلی مورد نیاز، جهت رسیدن به موفقیت را بیان کند.

تبليغات زودبازده و پاداش‌بخش

برخی از برندها و فروشگاه‌ها در زمان‌های خاص و با اهداف خاص، مترصد آن هستند که میزان فروش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و البته به صورت موقت افزایش دهند. از همین رو به تبلیغات زودبازده و پاداش‌بخش روی می‌آورند. هدف اینگونه تبلیغات، افزایش سریع درآمد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد...

فروشنده پیشرو کیست؟ (بخش اول)

ساده‌ترین توضیح فرایند فروش این است که کالا یا خدمتی توسط فروشنده به مشتری ارائه می‌شود و در مقابل، پول یا معادل پولی آن از طرف مشتری پرداخت می‌گردد. اجزای دو طرف این مبادله، یکی کالا یا خدمت است که فروشنده عرضه می‌کند و دیگری پول است که مشتری در ازای دریافت کالا و خدمت پرداخت می‌کند...

عاشق مشتری باشیم نه عاشق محصول

اگر یادتان باشد، وقتی به مدرسه می‌رفتیم و معلم می‌خواست یه کاردستی درست کنیم، زمانی که بالأخره موفق می‌شدیم کاردستی مورد نظر را آماده کنیم، حس فوق‌العاده عجیبی نسبت به آن داشتیم. حتی زمانی که انشایی را برای خواندن سر کلاس می‌نوشتیم، حس خیلی خوبی نسبت به آنچه تولید کرده بودیم، داشتیم...

میزگرد

نقش مسئولان دفاتر مدیران در خوشنامی سازمان ها

سؤالاتی که باید در پایان مصاحبه کاری پرسید

اشتباه نکنید؛ روی صحبت ما در اینجا با مصاحبه‌کنندگان نیست بلکه منظورمان سؤالاتی هستند که فرد مصاحبه شونده می‌تواند در پایان جلسه مصاحبه از مصاحبه‌کننده بپرسد. شاید برای‌تان جای سؤال باشد که مگر کسی که برای مصاحبه به سازمانی مراجعه می‌کند نیز باید سؤال بپرسد؟ مصاحبه یک فرایند دو طرفه است...

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

چرا فروشندگانی فرایندمحور نیستیم؟

فروش یک فرایند است. یادم نمی‌آید چند بار این عبارت را گفته‌ام یا شنیده‌ام. متأسفانه این عبارت آنقدر تکرار شده است که اثربخشی خود را از دست داده است. بسیاری از فروشندگان همین عبارت خیلی ساده را فراموش می‌کنند و نتیجه این می‌شود که هرطور که خودشان می‌خواهند، می‌فروشند و هیچ‌گاه یک روال مشخص را برای فروش خود ندارند. این در حالی است که...

نوش‌دارو قبل از مرگ سهراب

در هر مسافرتی علاوه بر خود جاده با دو عنصر مهم دیگر هم روبه‌رو هستیم: شانه خاکی راه و خطوط سفید وسط راه. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این دو عنصر محدودکننده هستند درحالیکه ارزش آنها کمتر از خود جاده نیست. در کار فروش، شانه خاکی همان منتقدین ما هستند و خطوط سفید قواعد و قوانین شرکتی.

آشنایی با سندروم درب گردان و راه‌های جلوگیری از آن

تیم فروش در هر سازمانی موتور محرکه آن سازمان برای حرکت به سمت موفقیت به حساب می‌آید. وظیفه یک مدیر فروش که رهبری تعدادی از فروشندگان و سرپرستان را به عهده دارد این است که اطمینان حاصل کند تیمی با قدرت و با ثبات دارد. در این راستا معمولاً اقداماتی از جانب مدیر صورت می‌گیرد که شامل صحبت‌های انگیزشی، پاداش‌های نقدی و غیرنقدی و ... می‌شود...

گزارش دهمین نمایشگاه بین‌المللی  بورس، بانک و بیمه+ عکس

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از 26 الی 29 فروردین 1396 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه که بزرگ‌ترین رویداد در زمینه‌های بورس، بانک و بیمه در کشور می‌باشد، جمع کثیری از شرکت‌ها و افراد فعال در حوزه‌های مرتبط حضور داشتند...

لذت بازاریابی حسی در بازارهای سنتی

بازاریابی حسی را شاید بتوان قدیمی‌ترین شاخه بازاریابی نامید. از بدو تشکیل بازار در جوامع مختلف بشری، حس، نقش مهمی در روند تولید و مصرف کالاها و خدمات داشته است. کافی است در اقصی نقاط کشور خودمان سری به بازارهای سنتی بزنید. از بازارهای خوی، ارومیه، اردبیل و تبریز در غرب کشور شروع کنیم که هنر معماری در آنها به حد کمال چشم‌نواز است...

استفاده از افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی

به همان اندازه و سرعتی که شبکه‌های اجتماعی در حال رشد هستند استفاده‌های تبلیغاتی در محیط مجازی نیز در حال رشد است. یکی از اولین اتفاق‌های تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام افتاد تبلیغ یک صفحه در صفحات پر مخاطب بود. بعد از هجوم مردم به این شبکه‌های اجتماعی و حضور پررنگ بازیگران، فوتبالیست‌ها و افراد مشهور در این محیط، به تدریج استفاده تبلیغاتی از افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد....

عشق کار

معرفی یکی از کارآفرینان برتر کشور

کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش