تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

به قلم پرویز درگی

سرمقاله

به قلم محمد حسین مرتضایی

سرخط خبرها

فروشگاه‌های زنجیره‌ای تنها 7 درصد سهم خرده‌فروشی را در اختیار دارند

فروش بالای ساعت‌های هوشمند در ایران

تولید چهار میلیارد نخ سیگار در دو ماه

پایش برچسب‌گذاری محصولات سلامت عملیاتی شد

فروش کتابی که امضای هیتلر را برخود داشت

آمازون سوپرمارکت زنجیره‌ای هول‌فودز را خرید

بازار فروش چالش پیش روی صنایع دستی

اولین سوپرمارکت خودران جهان در چین

پشت تکنولوژی پنهان نشوید؛ تلفن را بردارید

گسترش تکنولوژی و افرایش راه‌های ارتباطی با مشتری باعث شده که فروشندگان بیش از گذشته راه‌هایی برای تماس نگرفتن با مشتری داشته باشند. ترس تماس با مشتری از دیرباز با فروشندگان بوده است. حالا که فکس، ایمیل و از آنها مهم‌تر شبکه‌های اجتماعی رونق گرفته‌اند، فروشندگان با اتکا به آنها کمتر به سراغ تماس با مشتری می‌روند...

اکسل کاربردی برای مدیران کسب‌و‌کار

در این شماره، ادامه ترفندهای کاربردی اکسل را با هم مرور خواهیم کرد.

راهکارهایی در جهت کاهش مطالبات معوق

یکی از مسائل اصلی در حوزه فروش و بازاریابی، موضوع وصول مطالبات در زمان فروش اعتباری است. فروشندگان، ویزیتورها، بازاریاب‌ها و واحد مالی شرکت، با همکاری یکدیگر برای کاهش سوخت پول و کاهش چک برگشتی و مطالبات معوقه باید میزان اعتبار مشتریان خود را بدانند. در این مجال به چند راهکار مهم اشاره خواهیم داشت...

مهارت های کلامی و غیر کلامی در بازاریابی و فروش حرفه ای (قسمت دوم)

در ادامه مقاله قبلي در زمينه مهارت‌هاي كلامي در بازاريابي و فروش حرفهاي (قسمت اول)، مطالب مهم و ضروري ديگري در اين زمينه كه اجراي آنها سبب وفاداري و ارتباط بهتر با مشتری و فروش بیشتر می‌شود، ارائه مي‌گردد....

سرمربی تیم فروش خود باشیم

در دنیای ورزش، وظیفه اصلی سرمربی کمک به بازیکنان برای توسعه نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف‌شان است. به همین دلیل است که با تغییر یک سرمربی شاهد آن هستیم که همان بازیکنان قبلی به یکباره دچار تغییراتی باورنکردنی می‌شوند و سطح عملکردشان به شکل معناداری تغییر می‌کند. در حقیقت به نظر می‌رسد همه چیز ثابت مانده ولی...

چگونگی ایجاد ثروت برای شرکت‌های پخش(از دیدگاه مدیریت مالی)

میزگردی با حضور تعدادی از مدیران مالی

چهار سبک خرید و استراتژی‌های فروش به هر یک

آیا کار کردن با برخی از مشتریان برای‌تان سخت و عذاب‌آور است؟ شاید شما هم با مشتریانی برخورد کرده باشید که وقتی می‌خواهید راجع به فروش با آنها صحبت کنید، سفره دل‌شان را باز می‌کنند و داستان زندگی‌شان را از ابتدا برای‌تان تعریف می‌کنند...

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

فروش دارو؛ طرح‌های ترویجی (قسمت اول)

در جریان تعاملات با داروخانه‌ها همیشه در دوره‌هایی از لحاظ زمانی، شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند طرح‌های ترویجی را که در آن تخفیف ویژه برای مشتریان در نظر گرفته‌اند اجرا کنند. این قضیه در صنایع دیگر هم مرسوم است و عناوین مختلفی از جمله چاشنی فروش، آفر، فستیوال فروش، جشنواره فروش، طرح سبد و ... دارد. از این شماره  قصد داریم تا مطالب بسیار مهمی را که حاصل سال‌ها تجربه اجرایی در همین زمینه است، تقدیم عزیزان کنیم...

مراقب جلوی پای‌تان باشیدعواقب غافل شدن از زمان حال!

برنامه‌ریزی برای آینده یکی از لازمه‌های موفقیت فردی و شغلی است. اندر فواید برنامه‌ریزی آنقدر گفته و نوشته شده که شاید پرداختن به آنها تکرار مکررات باشد. با در نظر گرفتن ویژگی‌های حوزه فروش و اینکه کار فروشندگان و به طور کلی نیروهای فروش از طریق بررسی آمار فروش و عدد و رقم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اهمیت برنامه‌ریزی در این کار بیش از پیش مشخص می‌شود...

فروشنده پیشرو کیست؟ (بخش سوم)

در بخش اول و دوم این نوشتار به 9 ویژگی از ویژگی‌های فروشنده پیشرو پرداختیم و اینک در سومین بخش، به 5 صفت دیگر خواهیم پرداخت و در نهایت جمع‌بندی خواهیم داشت...

واژه‌نامه بازاریابی، فروش و تبلیغات

از این شماره قصد داریم در بخشی از ماهنامه به آموزش زبان انگلیسی با تمرکز بر مباحث بازاریابی، فروش و تبلیغات بپردازیم.

نویدبخش چون نوید؛نفیس چون نفیس نخ

معرفی یکی دیگر از کارآفرینان برتر کشور

معرفی کتاب

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش