تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

به قلم پرویز درگی

سرمقاله

به قلم دکتر هرمز مهرانی

سرخط خبرها

محصولات ایرانی به بازاریابی و توجه به قیمت و سلیقه‌ها نیاز دارد

فروش قریب به یک میلیارد تومان صنایع دستی در نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز

انتقاد نماینده زنجان و طارم از واردات بی‌رویه لوازم خانگی

شیوه جدید قیمت‌گذاری اینترنت

فروش خاک ماه به قیمت 1.8 میلیون دلار

ساعت ۵ عصر رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

بورس کالا رکن اصلی سلامت بازارهای کشور است

بررسی واردات جنازه/ جسد فروشی نداریم

چگونه یک ستاره فروش را مجدداً به مسیر پیشرفت باز گردانیم؟

فروش یک مسیر پر از جذابیت و البته پر از خطر است. فردی که قدم در این مسیر می‌گذارد باید خود را علاوه بر روزهای آفتابی و هوای صاف و مناظر زیبا، برای روزهای برفی و پیچ‌های تند و دست‌اندازهای گاه و بیگاه آماده کند. وجود این موانع باعث می‌شود که حتی فروشندگانی که ستاره تیم خود هستند نیز در مقاطعی دچار افت شوند و نتوانند انتظارات مدیر یا سرپرست خود را برآورده سازند....

شوالیه‌های سفید کاروکسب

ر زمان‌های بسیار دور در کشورهای شرق آسیا که دارای تمدن کهنی بودند، شوالیههای سفیدی وجود داشتند که در واقع سربازانی قسم‌خورده و شجاع بودند که در دفاع از مظلومین مقابل شوالیههای سیاه مبارزه میکردند و این روند را به عنوان یک مکتب به نسل‌های بعدی خود انتقال می‌دادند. در واقع در آن دوران ارباب و رعیتی، مسافر و راهزن، کشاورز و تاجر، نقش ناظر بر تعاملات و قاضی در شکایات و حفظ حقوق ضعفا را داشتند.ا

اکسل کاربردی برای مدیران کسب‌و‌کار

در دو شماره قبل، مطالبی کاربردی را در مورد اکسل یاد گرفتیم. در این شماره نیز، مطالبی دیگر را با شما در میان خواهم گذاشت...

الزامات ورود به بخش جدیدی از بازار

تجربه ورود به بخش جدیدی از بازار بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال خطرناک است. این مسئله فارغ از رضایت‌مندی شخصی برای کارکنان یک سازمان، به لحاظ مالی نیز می‌تواند به کمک سازمان بیاید و نقدینگی قابل‌توجهی را وارد آن کند.  برای اینکه وارد بازار جدیدی شویم باید کاملاً حساب‌شده و با برنامه‌ریزی دقیقی عمل کنیم. در اینجا به بیان نکاتی پیرامون ورود به بخش جدیدی از بازار می‌پردازیم

چگونگی ایجاد ثروت برای شرکت‌های پخش(از دیدگاه مدیریت مالی)

میزگردی با حضور تعدادی از مدیران مالی

بایدها و نبایدها در وصول مطالبات

امیدوارم مطالبی که در شماره‌های قبل در زمینه مدیریت وصول مطالبات عنوان شد مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در اینجا به شرح چند موضوع مهم که اینجانب در زمان فعالیت‌های فروش و بازاریابی به آنها رسیده‌ام اشاره خواهم کرد...

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

آیا وقت شخم زدن سازمان فرا رسیده است؟

وقتی به خارج از شهر می‌رویم از کنار باغات و زمین‌های کشاورزی مختلفی رد می‌شویم و زمانی که به آنها نگاه می‌کنیم از همان ظاهرشان می‌توانیم بفهمیم کدام باغ، باغ خوبی است و صاحب کدام باغ برای آن باغ ارزش قائل است و یا به اصطلاح برای زمینش خرج می‌کند. این مطلب را در دید اول از روی علف‌های هرز داخل آن باغ و اگر کمی با دقت بیشتر نگاه کنیم به شخم خوردن و در نهایت از روی حال و اوضاع درختان آن باغ متوجه می‌شویم.

فروش دارو؛ طرح‌های ترویجی (قسمت دوم)

در ادامه وظايف مديران مياني و همچنين ويزيتورها در جهت اجراي بهينه طرحهاي ترويجي به ذکر چند مطلب مهم و تأثيرگذار ميپردازيم: درصورتي که اشکالاتي را به طرح ابلاغ شده وارد ميدانيد، هرگز اجازه ندهيد ساير همکارانتان از اين موضوع مطلع شوند چرا که در اغلب موارد، همين ايرادات مطروحه، بهانههايي ميشود براي نيروهاي فروشي که برنامه مدوني براي تحقق اهداف فروش خود ندارند....

گفت و گو

گفت و گوی اختصاصی با امیر اشکوری، مدیر عامل شرکت کفش ملی

کاهش ریسک با خرید کالای برند

مشتريان همواره در خريد کالا ميبايست متحمل ريسکهاي مختلفي شوند که گاه از اين مهم سربلند بيرون ميآيند و گاهي هم شکست ميخورند. خريد کالاي ناشناخته، بدون پشتوانه و بياعتبار ميتواند خسارات مادي و معنوي فراوان، خواه کوچک يا بزرگ، خواه قابل جبران يا غير قابل جبران را براي خريداران به بار بياورد. از همينرو، مشتريان ميبايست با خريد کالاهاي برند که قابليت و ارزش خود را پيش از آن به مشتري ثابت کردهاند، ريسکهاي متنوع خريد را کاهش دهند....

سریع‌تر و سالم‌تر بفروشید

دنیای امروز دنیای سرعت است. هرچقدر هم که سعی کنیم از موج تغییرات دور بمانیم محیط پیرامون و افرادی که دور و برمان قرار دارند این اجازه را به ما نمی‌دهند. در حال صحبت کردن با یک فروشنده بودم و ایشان می‌گفت اصلاً از تکنولوژی خوشش نمی‌آید و حاضر نیست در هیچ کدام از شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی عضو باشد. همان لحظه گوشی تلفن همراه ایشان زنگ خورد و یکی از مشتریان که بعداً فهمیدم جزو مشتریان ممتاز او بوده....

واژه‌نامه بازاریابی، فروش و تبلیغات

از این شماره قصد داریم در بخشی از ماهنامه به آموزش زبان انگلیسی با تمرکز بر مباحث بازاریابی، فروش و تبلیغات بپردازیم.

آگاه به رموز کارآفرینی همچون غلامرضا آگاه

معرفی یکی دیگر از کارآفرینان برتر کشور

معرفی کتاب

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش