تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

به قلم پرویز درگی

سرمقاله

به قلم دکتر وحید محلاتی

سرخط خبرها

شهریار با تیپ جدید فروشگاه افتتاح کرد.

زنجیره بازاریابی و فرآوری محصولات خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر تکمیل شود

فروش حشره برگر در سوئیس آغاز می شود

بازاریابی و فروش محصولات روستائیان مورد توجه مسئولان قرار گیرد

کار رایزن فرهنگی، بازاریابی کالاها و خدمات جمهوری اسلامی است

عنوان ثروتمندترین مرد جهان به صاحب فروشگاه اینترنتی آمازون رسید

بازاریابی و فروش؛ مشکل اصلی صنایع دستی کشور

سایت اتاق بازاریابی ایران پلی برای محصولات تولید کنندگان به خریداران است.

نقطه اختلاف مدیران فروش و فروشندگان بر سر آموزش

در پژوهشی که به تازگی توسط انجمن مدیریت فروش (SMA) انجام شده، مشخص گردیده که بین دیدگاه مدیران فروش و کارشناسان فروش درباره مبحث آموزش اختلاف نظرهای جدی وجود دارد. در این مطالعه از هر دو گروه خواسته شد تا اولویت‌های آموزشی خود را مشخص و سپس اثربخشی آموزش‌های شرکت در مورد هر موضوع را تعیین کنند. نتایج تحقیق نشان داد که این مهارت‌های فروش، از نظر شرکت‌کنندگان مهم‌ترین اولویت‌ها بودند: ....

اکسل کاربردی برای مدیران کاروکسب

سه مقاله از سلسله مقالات اکسل کاربردی برای مدیران کسب‌وکار، در مجله بازاریاب بازارساز، چاپ شد. در چهارمین قسمت از این سری مقالات، بخش دیگری از ترفندهای اکسل را برایتان حاضر کرده‌ام که در ادامه می‌خوانیم.

آیا وفاداری مشتریان مرده است؟

بازاریابان از دیرباز به دنبال آن بوده‌اند که بتوانند مشتریانی وفادار برای خود و سازمان‌شان پرورش دهند؟ یک نکته میان بازاریابی که می‌تواند مشتری احتمالی را به مشتری قطعی تبدیل کند و تیمی که موفق می‌شود به مقام قهرمانی دست یابد، مشترک است. همه ما شنیده‌ایم که وقتی تیمی به مقام قهرمانی دست می‌یابند، بازیکنان و مربیان آن تیم می‌گویند سخت‌تر از کسب قهرمانی، حفظ آن است....

قواعد بازاریابی در صنعت گردشگری

کشور ایران با داشتن چهار فصل متفاوت، طبیعتی بکر و ناب در اقصی نقاط کشور، داشتن قدمتی دور و دراز که نمود آن را می‌توان در آثار باستانی فراوان این کشور تماشا نمود و همچنین وجود مردمی مهمان نواز با رسوم و سنت‌های متنوع مذهبی و ملی، می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری آسیا و حتی جهان لقب بگیرد. این اتفاق می‌تواند تأثیر به سزایی در تحصیل درآمد ملی و ایجاد اشتغال از این حوزه داشته باشد و کمک شایانی به خروج کشور از دوران رکود بنماید....

گفت و گو

گفت و گوی اختصاصی با دکتر مجتبی امیری (محقق و مشاور در زمینه استراتژی صنعت پخش)

گفت و گوی اختصاصی با مهندس سعید جارودی (دبیر انجمن صنعت پخش کشور)

گفت و گوی اختصاصی با مهندس مصطفی خدایی (رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت پخش کشور)

گفت و گوی اختصاصی با مهندس حسین همتی نژاد (رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت پخش اصفهان)

گفت و گوی اختصاصی با مهندس محمدصادق صدیقی (دبیر اجرایی انجمن صنعت پخش کشور)

سؤالاتی برای بستن قراردادهای بزرگ

بین دو تیم فروش، آن تیمی که اطلاعات بیشتری داشته باشد، برنده رقابت است. به عبارت دیگر تیمی که در فاز شناسایی بهتر عمل کند، فروش بالاتری را تجربه خواهد کرد. اگر قرار است مشکلی را برای مشتری خود حل کنیم باید بدانیم در صنعت آنها چه می‌گذرد. قرار نیست اطلاعات فروشنده نسبت به حوزه فعالیت مشتری، بیشتر از خود او باشد اما باید در سطحی باشد که بتواند به درک درستی از مشکلات مشتری خود دست یابد....

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

برای اثبات اینکه حرفه ای هستم

من یک فروشندهام ، یک بازاریاب؛ و در کار خودم یک حرفه‌ای هستم. برای اثبات حرفه‌ای بودنم، شیوه‌نامه‌ای برای خودم طراحی کرده‌ام که بندهای گوناگونی دارد و اینجا قصد دارم چند بند از آن را تقدیم دوستانم کنم....

فروشندگان متوسط را به ستاره تبدیل کنید

فروشندگان متوسط می‌توانند یکی از دغدغه‌های اصلی یک مدیر یا سرپرست فروش باشند. این دسته از نیروها نه توانایی فروشندگان برتر را دارند که مدیر بتواند روی آنها حساب ویژه‌ای باز کند و نه آنقدر عملکرد ناامیدکننده‌ای دارند که مدیر به این نتیجه برسد که باید قید آنها را بزند و هرچه زودتر عذرشان را بخواهد. با این وجود، حضور چنین فروشندگانی در تیم یک فرصت به حساب می‌آید؛ فرصت برای آموزش دادن به آنها و تبدیل کردن آنها به ستارگان تیم....

فروش دارو؛ طرح های ترویجی (قسمت سوم)

به مدیران میانی توصیه می‌شود علاوه بر پاداش‌هایی که از سوی ستاد برای نفراتی که طرح را خوب اجرا کرده‌اند و به اهداف تعدادی فروش رسیده‌اند در نظر گرفته می‌شود، برای همکارانی که در سطحی بالاتر از اهداف اعلام شده ستاد عمل می‌نمایند نیز از محل مبالغی که جهت پیشبرد اهداف در اختیارشان قرار می‌گیرد، جوایزی در همان ابتدای شروع دوره طرح منظور کنند تا در صورت رسیدن به هدفی که بنا به تشخیص مدیران میانی قدری از اهداف تعیین شده ستاد بالاتر است از آن برخوردار شوند تا این کار نمادی باشد بر شایسته‌سالاری و توجه به همکارانی که بالاترین مشارکت را داشته‌اند...

عشق کار

معرفی یکی دیگر از کارآفرینان برتر کشور

کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش