تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

پیگیری تا حصول نتیجه...

سرمقاله

توصیه های سلامت جسمی و روانی در راستای افزایش بهره وری بازاریابان و فروشندگان

بازاریابی و زندگی

گفت و گوی اختصاصی با مصطفی خدائی، رئیس هیت مدیره انجمن شرکت های صنعت پخش ایران

درسهای بازاریابی که از ورزش دویدن می آموزیم

بازاریابی علمی است که در همه ابعاد زندگی می‌توان آن را جستجو کرد. یکی از مقوله‌هایی که پر است از درس‌های بازاریابی، وادی ورزش می‌باشد. در این مقاله قصد دارم در مورد درس‌های بازاریابی که از ورزش دویدن می‌آموزیم، چند خطی برای شما بنویسم......

مدل شناسی ویزیت مشتریان

همه فروشندگان به خوبی روزهای ابتدایی شروع به کار خود را به یاد دارند. از طرفی هیجان و استرس و نگرانی‌های متداول تجربه نخست انجام یک کار جدید، از طرف دیگر دقت و تمرکز و توجه زیاد بر این‌که بتوانند در اولین مواجهه با مشتریان، خوب و خوش‌برخورد و مبادی آداب رفتار کنند تا در ذهن ایشان تصویری مثبت از آنها شکل گیرد. .....

مستأجری در شبکه های اجتماعی

در طول چند سال اخیر، رشد بی‌سابقه‌ای در محبوبیت پلتفرم‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، توئیتر، گوگل پلاس، لینکدین، یوتیوب، پینترست ،اینستاگرام و سایر موارد ایجاد شده است. با وجود چنین رشدی می‌توان بیان کرد که حوزه رسانه‌های اجتماعی و دوران آن تازه آغاز گشته است و....

توصیه اساتید بازاریابی برای شروع سال جدید

در سال جاری تمامی کارگزاران حوزه بازاریابی و فروش باید برای توسعه فروش محصولات و بازارشان به مسئله کمپین‌های 360 درجه توجه بیشتری کنند....

با احساس بفروشید

مادر می‌داند که تنقلاتی مانند چیپس، پفک، کرانچی و ... برای سلامتی فرزندش مضر است؛ اما هربار که فرزندش درخواست کند و کمی به درخواستش مصر باشد، به احتمال بسیار زیاد در اولین فرصت تنقلات مورد علاقه‌اش را برایش می‌خرد. این یک اتفاق واقعی است که در دنیای اطراف‌مان به وفور رخ می‌دهد....

مروری بر چند زمینه اصلی فعالیت فروشندگان

فعالیت‌های مربوط به حوزه فروش و فروشندگی بسیار گوناگون و متنوع‌اند. بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم فهرستی کامل و فراگیر از تمام فعالیت‌های مربوط به یک فروشنده تهیه و ارائه کنیم؛ ولی به هر حال در یک نوشته تجربی می‌توان به تعدادی از این فعالیت‌ها اشاره کرد. ما در این نوشته، به تعدادی از زمینه‌های اصلی فعالیت فروشندگان پرداخته و توضیح مختصری در مورد هر کدام از این فعالیت‌ها ارائه خواهیم کرد.....

گفت و گو با آقای غفور رستم زاده

با سلام . خواهشمندم در ابتدا خودتان را برای خوانندگان ماهنامه معرفی کنید.

غفور رستم‌زاده هستم. مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه....

راهکارهای حرفه ای فروش

نر فروش یکی از کاربردیترین و مؤثرترین هنرهای پیشبرد اهداف کاروکسب است و با فرا گرفتن روشهای حرفهای فروش میتوان در راه موفق بود. ما در این مطلب قصد داریم راهکارهای حرفهای فروش را برای شما ارائه کنیم. تبدیل شدن به فروشنده حرفهای برتر در هر صنعت، یک مهارت خاص است. یکی از بزرگترین مسائل در تبدیل شدن به یک فروشنده حرفهای موفق، داشتن اطلاعات گسترده درباره محصولات و خدمات پیشنهادی و بهروز نگه داشتن آن اطلاعات است.....

با تمام توان جهت توسعه صنعت گردشگری کشورهای همسایه

در خبرها شنیدم که مقامات دولتی کشور دوست و برادر، ترکیه که در ماه‌های اخیر تنش‌های سنتی و کلاسیک قدیم را با کشورمان کنار گذاشته و به ائتلاف ایران و روسیه پیوسته است، از مردم و مسئولین ایران جهت حضور گردشگران بی‌شمار ایرانی در تعطیلات مختلف و مخصوصاً تعطیلات طولانی نوروز تشکر و قدردانی کرده‌اند.....

رفتارهایی برای تبدیل شدن به فروشنده ای موفق

یکی از ویژگی‌های سیستم‌های باز در ارتباط با مدیریت، رخ‌نمود موارد ناخواسته پی‌در‌پی است که در محیط بیرونی و درونی سازمان ظاهر می‌گردند. در این روزها فضای کاروکسب ایران با مسائلی مواجه گردیده است که بر میزان اتفاقات ناخواسته درون و برون سازمانی افزوده است...

گفت و گو با آقای علی نوروزی، مدیر کافه کنج

با سلام. لطفاً در ابتدا خودتان را برای خوانندگان ماهنامه معرفی نمایید.

من علی نوروزی متولد 10 اسفند 1360 هستم. در حال حاضر کافی‌شاپی را در مرکز تجاری گلستان اداره می‌کنم که حدود 15 سال از تأسیس آن می‌گذرد.....

معرفی خانواده TMBA

دپارتمان انتشارات بازاریابی

گفت و گو با سرکار خانم هستی تهرانی

سلام. من هستی تهرانی هستم. تقریباً چهار سال است که در کشور کانادا زندگی می‌کنم. تجربه کاری من در زمینه فروش و بازاریابی به این موضوع برمی‌گردد که در مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد تحصیل کردم و مدرک کارشناسی خود را نیز در زمینه مدیریت بازاریابی از دانشگاه تهران دریافت کردم.....

خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما

در فرهنگ و آموزه‌های فرهنگی و دینی کشور عزیزمان ایران، روایت‌ها و حکایت‌ها از جایگاه خاصی برخوردار هستند. حال با این زمینه، استفاده و بهره‌گیری از داستان‌ها و تجارب دیگران، به شکل خاطرات می‌تواند، بسیار تأثیرگذارتر از روش‌ها و قالب‌های دیگر باشد. پیرو فراخوانی که در هر شماره و در شبکه‌های اجتماعی ماهنامه منتشر می‌گردد، خاطرات بسیار آموزنده‌ای توسط عزیزان و همراهان ماهنامه به تحریریه ارسال می‌گردد که در هر شماره به فراخور فضای موجود به انتشار تعدادی از این خاطره‌ها و تجربه‌ها می‌پردازیم. به رسم همیشه در صورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیل Info@MarketerMag.ir  و یا شماره تلگرام 09024351150 در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ

در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود

طرح های ترویجی (قسمت یازدهم)

ادامه پیشنهادات مهم در اجرای طرح‌ها

کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش