تازه ها

ماهنامه کاربردي بازارياب بازارساز با هدف تعالي فرهنگ بازاريابي و فروش در سازمان‌هاي ايراني از تير ماه سال 1393 فعاليت خود را آغاز کرده است و تاکنون بدون وقفه چاپ و عرضه شده است.

مخاطبان هدف اين نشريه نيروهاي عملياتي فروش يا به عبارتي نيروهاي صف فروش هستند. ويزيتورها، فروشندگان، موزعان، سرپرستان فروش و حتي انبارداران و رانندگان طيف وسيع مخاطبان بازارياب بازارساز را تشکيل مي‌دهند.

در اين نشريه تلاش ما بر اين است که از تئوري‌گويي و کلي‌گويي پرهيز کنيم و مطالبي کاملاً کاربردي را با زباني ساده در اختيار مخاطب‌مان قرار دهيم تا او بتواند آنچه را مي‌آموزد به سرعت در کار خود پياده‌سازي کند و نتيجه‌اش را ببيند.

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت مدیر مسئول

تا بهار دلنشین آمده سوی چمن...

از بازاریابی چه می خواهیم؟ بازاریابی از ما چه می خواهد؟

دکتر محمد فاریابی

گفت و گوی اختصاصی با سید امیر حسین میرطالب، طراح دکور و صحنه برنامه های صدا و سمیا

سید امیرحسین میرطالب، از سال 1388 تاکنون طراح صحنه برنامه نود بوده است. همچنین طراحی و اجرای صحنه مناظرات ریاستجمهوری در سال 1396 از جمله پروژههایی است که بر عهده وی بوده است. او در طی سالیان فعالیتش در سازمان صداوسیما، طراحی انواع برنامههای ترکیبی، مناسبتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مسابقهای را در شبکههای مختلف بر عهده داشته است که از از جمله آنها میتوان به پنجستاره، بعضیها، ایرانشهر، ویژه برنامههای سال تحویل، نقد چهار، کشتی ایرانی، نبش جنتآباد و... اشاراه کرد. البته زمینه فعالیت او صرفاً به برنامههای صداوسیما محدود نبوده و وی اختتامیه فیلم شهر و فیلم سوره در ادوار مختلف، جشنواره عکس برج میلاد، جشنوارههای نوروزی شهرداری و انجام فضاهای مختلف شهری در تهران را نیز عهدهدار بوده است. طراحی داخلی و طراحی لباس نیز از جمله زمینههای مورد علاقه وی هستند که هنوز نیز در بعضی از پروژههای خاص و مورد پسندش در آنها فعالیت میکند.

مشکلات فروش و کاهش مشتری در کاروکسب چیست؟

بارها و بارها در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، دیده شده است که یکی از مشکلات و همچنین دلیل شکست کاروکسب‌ها، این بوده است که همچنان باور دارند نیاز به تغییرات در کاروکسب‌شان نیست. چرا که در یک بازه زمانی، با رشد خوبی در فروش محصولات و خدمات مواجه بوده‌اند....

طراحی کاروکسب خود را از کجا شروع کنیم؟

مروزه تب استارت‌آپ‌ها و کارآفرینی، جامعه جوان کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده و محفلی نیست که در آن، سخن از یک استارت‌آپ جدید و سودآور در میان نباشد و می‌توان گفت بسیاری از جوانان در پی طراحی استارت‌آپی جدید برای پولدار شدن و کارآفرینی هستند. بررسی نمونه‌های موفق ایرانی همچون اسنپ، دیجی‌کالا، دیوار و ... و محاسبه سرانگشتی سود سرشار این کاروکسب‌های دیجیتال، چشم‌انداز بسیار  .....

برنامه ریزی فروش برای فروشندگان

برنامه‌ریزی را می‌توان یکی از مهمترین بخش‌های کاروکسب دانست. حتی در زندگی عادی هم، حرکت طبق برنامه و هدف مشخص، می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر ما را به نتیجه برساند.....

انبارگردانی پرماجرا

فقط برای اینکه بدانید چقدر راه آمده‌اید پشت سر خود را نگاه کنید. دانشگاه بازار غنی‌تر و پربار از آنچه ما تصور میکنیم. در خدمت تمامی اهل علم و عمل است به شرط داشتن چشم گشوده و حافظه‌ای گیرا ،که ثبت کند لحظه به لحظه این علم متغیر را.....

میزگرد

بررسی راهکارهای فروش در فروش سازمانی

6 تغییر عمده در آینده بازاریابی

امروزه تغییرات مهم‌ترین اتفاق زندگی تجاری هر کاروکسبی محسوب می‌شوند. توانایی اداره و بهره‌برداری از تغییرات، یكی از مهمترین توانایی‌های مدیریت امروزه می‌باشد. در این مقاله به بررسی 6 تغییر عمده در آینده بازاریابی نوین می‌پردازیم...

چگونه از شیوه داستان گویی در کاروکسب خود بهره ببریم؟

یکی از راه‌های ایجاد ارتباطی مثبت و فعال با مشتریان و کارمندان، استفاده از قدرت داستان‌گویی است. چنانچه ارائه سرویس و خدمات مطلوب در کاروکسب شما اصل رعایت شده‌ای است، این وظیفه شما است که این مهم را به اشتراک بگذارید. اگرچه مطلوب‌تر خواهد بود که مشتریان شما جنبه‌های مثبت و رضایت‌مندی‌شان از شما و خدمات‌تان را به اشتراک بگذارند....

گفت و گو با رضا علیخانی (از ایرانیان موفق خارج از کشور)

من رضا علیخانی هستم، متولد 1365 در تهران. دیپلم خودم را در رشته ریاضی و فیزیک در سال 1384 در یکی از دبیرستان‌های منطقه دو آموزش و پرورش دریافت کردم و در همان سال از طریق کنکور دانشگاه آزاد اسلامی وارد دانشگاه شدم.

رازهای دست دادن

معنی دست دادن خیلی فراتر از سلام گفتن ، خداحافظی کردن و... است. اولین برخورد و تماس ما با دیگران با دست دادن شروع می‌شود و در نهایت هم با دست دادن پایان می‌یابد......

گفت و گو با خدیجه محمدی لعل آبادی، کارآفرین نمونه استان کرمانشاه

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

خدیجه محمدی لعل‌آبادی هستم از استان کرمانشاه، شهرستان کرمانشاه، بخش مرکزی، دهستان بالادربند. 

شما کارآفرین نمونه استان بودید....

روش پخت مشتری

فکر کنید میخواهیم کیک بپزیم. برای انجام آن چه خواهیم کرد ؟ 

در ابتدا مواد اولیه و وسایل مورد نیاز را تهیه و در دسترس قرار میدهیم و دستور پخت و نکات آن را مطالعه و مرور میکنیم. سپس برای ترکیب، آمادهسازی و پخت کیک دست به کار شده و طبق دستور اقدام مینماییم. برای پخت، کیک را در فر قرار داده و به طور مرتب به آن سر میزنیم. وضعیت و روند آن را بررسی کرده تا پخت مناسبی انجام شود. در پایان کیک را تزیین و برای مصرف آماده مینماییم. 

اما اینها چه ربطی به مشتری، فروشنده و فروش دارد؟!!!

خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما

جوان‌تر که بودم، فرصت و زمان بیشتر بود برای وقت گذاشتن برای برخی کارها؛ مثلاً بعضی اوقات می‌رفتم و در پارک شهر و کنار پیرمردها و پیرزن‌ها که کوله باری از تجربه بودند می نشستم و با لبخند ارتباطم را آغاز می‌کردم و سلامی و کلامی. از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می خواستم از خاطرات جوانیشان برایم بگویند و چقدر داستان‌های مختلف و متنوع که پر بودند از موضوعات مفید و سودمند. اما تجربه‌اندوزی و خاطرات می‌توانند همان‌طور که مستقیماً تحت تأثیر طول زندگی آدم‌ها هستند، در بسیاری از موارد به عرض یا پهنای زندگی نیز مرتبط باشند. از این رو اغلب خاطراتی که از جوان‌ترها می‌شنویم می‌تواند علی‌رغم این‌که به‌روزتر هستند، انتقال دهنده تجربیات و مهارت‌های جدید باشند. درصورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش، در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیلInfo@MarketerMag.ir و یا شماره تلگرام 09024351150 در ارتباط باشید.

معرفی خانواده TMBA

فروشگاه انتشارات بازاریابی

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود

طرح های ترویجی (قسمت دوازدهم)

ادامه پیشنهادات مهم در اجرای طرح‌ها

معرفی کتاب

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش