-
سخنی با فروشندگان فروشگاهیسخنی با فروشندگان فروشگاهی
ادامه مطلب -
استیو جابز و ارائهی موفق شش دقیقهای!استیو جابز و ارائهی موفق شش دقیقهای!
ادامه مطلب -
5 نکته ضرروری برای بازاریابی بهوسیله ویدئوهای تبلیغاتی5 نکته ضرروری برای بازاریابی بهوسیله ویدئوهای تبلیغاتی
ادامه مطلب -
جلسات فروش را چگونه برگزار کنیم؟جلسات فروش را چگونه برگزار کنیم؟
ادامه مطلب -
راهکارهایی برای درست صحبت کردن با مشتریراهکارهایی برای درست صحبت کردن با مشتری
ادامه مطلب -
فروشندهای تکنیکی باشیدفروشندهای تکنیکی باشید
ادامه مطلب -
راهکارهایی برای استخدام فروشندگان بهترراهکارهایی برای استخدام فروشندگان بهتر
ادامه مطلب -
چگونه فروشندگانی نوآور داشته باشیم؟چگونه فروشندگانی نوآور داشته باشیم؟
ادامه مطلب -
چرا کسی به حرفهای من گوش نمیکند؟چرا کسی به حرفهای من گوش نمیکند؟
ادامه مطلب -
آب رفته به جوی باز می گرددهنر بازگرداندن مشتری
ادامه مطلب
چگونه فروشندگانی نوآور داشته باشیم؟
ماندن در بازار رقابتی نیازمند توجه دائمی و مستمر به مقوله نوآوری است. برای این کار لازم است به فروشندگان انگیزه داد تا وظایف جاری خود را به بهترین شکل انجام دهند و با جریان کسبوکار همپا و همگام حرکت کنند. به عبارت دیگر برای آنکه فروشندگان نوآوری داشته باشیم لازم است این قابلیت را در آنها پرورش دهیم و تنها به دنبال این نباشیم که نوآوری را از بیرون سازمان "بخریم".
در این نوشته، راهکارهایی به شما پیشنهاد شده که میتواند در داشتن فروشندگانی نوآور مفید واقع گردد.
با گوش کردن به فروشندگان خود به آنها حس آزادی بدهید.
زمانی که یک فروشنده احساس کند مافوق او به ایدههایش گوش میکند، تمایل بیشتری برای ایدهپردازی و به اشتراک گذاشتن ایدههایش پیدا میکند. شادی 12 درصد به بالا رفتن بهرهوری افراد کمک میکند و خیلی ساده میتوان این شادی را از طریق گوش دادن به فروشنده در او ایجاد کرد. حتی اگر شعبات زیادی در شهرهای مختلف دارید، سعی کنید خود را تنها محصور به دفتر مرکزی نکنید و در زمانهای مشخص به تمام شعب سر بزنید و از نزدیک با نیروهای فروش صحبت کنید.
برای نوآوری برنامه زمانی داشته باشید.
امروزه شرایط زندگی و کسبوکار بهگونهای شده که برای هرکاری باید برنامه داشت. حتی انجام دادن کارهای نه چندان مهم و حساس نیز بدون داشتن برنامه زمانی مشخص امکانپذیر نیست. بنابراین برای دست زدن به نوآوری حتماً باید برنامه مشخصی داشت. به صورت هفتگی یا ماهانه جلساتی را تشکیل دهید تا اعضای تیمتان بتوانند در کنار یکدیگر ایدهها و نظرات خود را بیان کنند. زمانی که افراد به صورت چهرهبهچهره در کنار یکدیگر قرار بگیرند راحتتر و بهتر میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و در جریان همین تعاملات است که ایدههایی جرقه میخورند و نوآوری حاصل میگردد.
هوش جمعی را وارد برنامه مدیریتی خود کنید
اگر میخواهید همکاری و تشریک مساعی وارد برنامه مدیریتیتان شود چه راهی بهتر از اینکه استفاده از هوش جمعی را در دستور کارتان قرار دهید. زمانی که میخواهید برنامهای را در واحد فروش انجام دهید حتی میتوانید از افراد دیگر که در دپارتمانها و واحدهایی غیر از واحد فروش کار میکنند، کمک بگیرید. این افراد چون با ذهنیتهای جدید وارد بحث میشوند گاه ایدههایی را بیان میکنند که بسیار ناب و قابلتوجه است.
به آموزش، بیش از گذشته توجه کنید
تا زمانی که فروشندگان پایههای لازم برای تفکر و ایدهپردازی را نداشته باشند، نباید از آنها انتظار نوآوری داشت. بنابراین در ابتدا لازم است فروشندگان را با ابزار تفکر آشنا ساخت. ابزار تفکر، مطالعه کتابهای بازاریابی و فروش و شرکت در سمینارها و دورههای مرتبط است. فروشندگانی که با مطالعه و آموزش میانه خوبی نداشته باشند، نمیتوانند نوآوران قابلاعتمادی باشند. پس در ابتدا لازم است فروشندگانمان را با مطالعه کردن مأنوس کنیم.
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید
هر آنچه می خواهید درباره فروش بدانید