یادداشت مدیرمسئول
"این شما و این یک بسته آموزشی دیگر"

به قلم پرویز درگی

سرمقاله
هنوز به فروش فکر نمی‌کنند!

محسن ایلچی – مدرس ارتباطات تجاری

سرخط خبرها
اخبار بازاریابی و فروش

لزوم بازاریابی برای فیلم‌های کوتاه
بازاریابی و شناسایی بازارهای جهانی مشکل اقتصاد کشور است
سئات از ورود به بازار ایران منصرف شد
مدیریت تولید، بازرگانی و بازاریابی صنایع دستی آموزش داده می‌شود
کاهش نرخ خرده‌فروشی ۵ گروه کالا
افزایش ۴ برابری قیمت خرما از تولید تا بازار
آسیب‌های "خام‌فروشی" در استان قزوین شناسایی و برطرف شود
بازاریابی تولیدات خراسان جنوبی اولویت برنامه های پژوهشی قرار گیرد

نرم‌افزار
اکسل کاربردی برای مدیران کاروکسب

ششمین قسمت از سلسله مقالات «اکسل کاربردی برای مدیران کسب‌وکار» در مجله بازاریاب بازارساز به بررسی بخش‌هایی از اکسل می‌پردازد که در مورد سلول‌های اطلاعاتی و نحوه دستیابی به رکوردی خاص و یا رتبه‌بندی اطلاعات مورد نیازمان است.

قیمت گذاری
بخش بندی قیمت چیست؟

فرض کنید قیمت کالایی را 10 هزار تومان انتخاب کرده‌اید.‌ در این حالت بعضی از مشتریان بالقوه این قیمت را بسیار بالا می‌دانند و آن را خریداری نمی‌کنند. مشتریان بالقوه دیگری نیز هستند که به نظرشان این کالا 15 هزار تومان می‌ارزد و قیمت 10 هزار تومان باعث می‌شود که در خرید کالا دچار شک شده و در نهایت از انجام این کار منصرف شوند...

شبکه اجتماعی
بازاریابی تلگرامی

امروزه شبکه اجتماعی تلگرام به یکی از کاربردی‌ترین ابزار هر کسب‌وکاری مبدل گشته است. ارسال ساده و سریع فایل‌ها، همه‌گیر و فراگیر بودن آن، قابلیت نصب بر انواع تلفن‌های هوشمند و دسکتاپ به صورت همزمان، امکان ایجاد کانال‌ها و گروه‌های مختلف، امکان ارسال پیام‌های صوتی، متنی و تصویری و اخیراً تماس تلفنی و ... همگی از ویژگی‌هایی است که این شبکه اجتماعی را در میان کاسبان و شاغلان کشور محبوب کرده است...

گفت و گو
گفت و گو با کارشناسان امور مالی

گفت و گوی اختصاصی با دکتر مجید ساده (کارشناس امورمالی)
گفت و گوی اختصاصی با سید مهدی ابطحی (مدیر مالی شرکت پراور پخش سپاهان)

مذاکره
قاعده حد وسط در بازاریابی و فروش

اینکه بازاریابان و فروشندگان باید مذاکره‌کنندگانی قوی باشند، امری بدیهی است. کتابهای کم‌حجم و پرحجم، مقالات و بسته‌های آموزشی زیادی هم در باب آموزش اصول و فنون وجود دارند که هرکس بسته به نیازی که احساس میکند به هرکدام که مناسب دانست مراجعه می‌کند و بهره میگیرد. اینجا، در قالب یک مقاله کاربردی به دنبال معرفی روشهایی عام و البته کاربردی برای ارتقاء این مهارت سرنوشت‌ساز در همکاران فروشنده و بازاریاب هستیم...

مشتری مداری

مشتری ناراضی و گیتاری که شکست

یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌هایی که از جانب یک مشتری ناراضی به یک کاروکسب وارد می‌شود این است که وی نارضایتی خود را مانند ویروس بین سایر مشتریان پخش می‌کند و باعث می‌شود ذهنیت آنها نیز نسبت به کار کردن با آن مجموعه خراب شود. در مورد تعداد مشتریانی که یک مشتری ناراضی می‌تواند موجبات نارضایتی‌شان را فراهم آورد، اعداد مختلفی ذکر می‌شود. برخی می‌گویند یک مشتری ناراضی، 7 مشتری دیگر را ناراضی می‌کند. برخی معتقدند یک مشتری ناراضی می‌تواند 20 الی 30 مشتری دیگر را با خود همراه سازد....

پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود

مهارت های ارتباطی
هوش کلامی در بازاریابی و فروش به سبک حرفه ای ها! (قسمت اول)

در اين مقاله به بررسي سؤال‌هايي قدرتمند در بازاريابي و فروش به سبك حرفه‌اي‌ها مي‌پردازيم...

هدفمندی
هدف متعالی فروش چیست؟

زمانی که تیم فروشی تحت فشار قرار می‌گیرد تا درآمد بیشتری را برای شرکت ایجاد کند، تمام اعضای تیم تلاش خود را منحصراً معطوف به اعداد و ارقام فروش می‌کنند. با این وجود اگر افزایش عدد فروش تنها هدف یک تیم فروش باشد، در نهایت نتایجی به دست خواهد آمد که در بهترین حالت می‌توان آنها را نتایج متوسط دانست. سازمان‌هایی که فروش را فراتر از پول درآوردن می‌دانند، هدف متعالی فروش (NSP) دارند....

بهره وری در فروش
نکاتی برای فروش با بهره وری بیشتر

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. فعالیت‏های بازاریابی به انجام وظایفی که صرفاً مابین تولید و مصرف قرار گرفته‏اند،‌ محدود نمی‌شود...

بازاریابی دارویی
فروش دارو؛ طرح های ترویجی(قسمت پنجم)

نکات مرتبط با طرح‌های ترویجی در داروخانه‌ها را با بیان اقدامات اساسی برای ارائه‌ای بهتر در قسمت پنجم پی می‌گیریم:...

دل نوشته
نامه ای به همکار

همه ما در هر سازمانی که کار می‌کنیم یک کارمند محسوب می‌شویم، ممکن است یک مدیر تلقی شویم و یا اینکه یک مدیر داشته باشیم. در تمام طول مدتی که مشغول به کار هستیم با همان مدیران و همکاران دائماً ارتباط داریم و مابقی روز به اتفاقاتی که در محیط کارمان می‌افتد فکر می‌کنیم و بارها و بارها شده که می‌خواسته‌ایم به بعضی از مدیران و همکاران‌مان حرف‌هایی بزنیم که گاهی جنبه انتقاد و اعتراض و گاهی جنبه تعریف و تشکر را داشته ولی...

کتابخانه
معرفی کتاب

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش